Wat doe je met een te felle chihiros lamp ? Spelen natuurlijk :)

pkchs

Well-known member
Lid geworden
15 november 2018
Berichten
272
Leeftijd
36
Een tijd terug een chihiros lampje gekocht, 4000lumen (of nog meer?) Op 30cm...

Ledstripje van de action gekocht en de tc420 aangestuurd via een terminal in linux...

 
Dit vergeten toe te voegen:

de mensen die een tc420 hebben,
Zullen ook al wel gevloekt hebben op de standaard bijgeleverde software...
(Toen mijn tc420 toekwam bv. zat er in de doos een mini CD met de software van de tc421... dit was al frustrerend, daarna ook nog gesukkeld om de verbinding tussen pc en controller goed te krijgen etc..)

hier staat de "gereverse engineered" software:


Het zou ook werken op windows,
Ik heb het enkel op xubuntu getest.
 
Haha jij hebt idd tijd teveel xD
Wel altijd leuk spelen met Linux
 
Juist geraden, tegen eind van corona wil ik dat ie op muziek kan reageren :') spijtig genoeg zijn men soldeerbout-punten verk****
 
Dit vergeten toe te voegen:

de mensen die een tc420 hebben,
Zullen ook al wel gevloekt hebben op de standaard bijgeleverde software...
(Toen mijn tc420 toekwam bv. zat er in de doos een mini CD met de software van de tc421... dit was al frustrerend, daarna ook nog gesukkeld om de verbinding tussen pc en controller goed te krijgen etc..)

hier staat de "gereverse engineered" software:


Het zou ook werken op windows,
Ik heb het enkel op xubuntu getest.
Het programma werkt ook op windows, denk ik. Ik zag ergens een Windows. bat.
 
Hmmmm, ik heb een goedkope Chihiros lamp, die kwam met een dimmer. Kan ik per 10% mee omhoog/omlaag. Schijnt lineair te zijn.

Er was ook een dimmer te koop waar je het percentage zelf mee kon bepalen via een niet zo handige app weliswaar. Ik heb die gekocht en dat werkt prima.

Was zoiets voor jouw lamp niet te koop? Of begrijp ik verkeerd dat je de ledstrips gebruikt ipv de Chihiros verlichting?
 
Het programma werkt ook op windows, denk ik. Ik zag ergens een Windows. bat.
Het zou idd ook op Windows moeten werken. Zelf heb ik het nog niet geprobeerd want men laatste Windows versie heb ik een half jaartje geleden voorgoed overschreven met linux...

Hmmmm, ik heb een goedkope Chihiros lamp, die kwam met een dimmer. Kan ik per 10% mee omhoog/omlaag. Schijnt lineair te zijn.

Er was ook een dimmer te koop waar je het percentage zelf mee kon bepalen via een niet zo handige app weliswaar. Ik heb die gekocht en dat werkt prima.

Was zoiets voor jouw lamp niet te koop? Of begrijp ik verkeerd dat je de ledstrips gebruikt ipv de Chihiros verlichting?
De mijne kwam van aquasabi, er zit standaard zo een dimmerke bij, maar die is enkel manueel te bedienen, dus kan je geen zonsopgang en ondergang simuleren...

Het ding verbruikte origineel 40watt op 30cm lengte, dat is echt overkill. Je kan het dimmen idd...
De hoofdreden was eigenlijk om het kleurverschil tussen verschillende soorten planten beter te zien. (Een beetje de chihiros en twinstar wrgb ledlampen na te maken)
Mijn rode betta en rode planten zien er veel beter uit met enkele rode leds erbij.
 
Het zou idd ook op Windows moeten werken. Zelf heb ik het nog niet geprobeerd want men laatste Windows versie heb ik een half jaartje geleden voorgoed overschreven met linux...


De mijne kwam van aquasabi, er zit standaard zo een dimmerke bij, maar die is enkel manueel te bedienen, dus kan je geen zonsopgang en ondergang simuleren...

Het ding verbruikte origineel 40watt op 30cm lengte, dat is echt overkill. Je kan het dimmen idd...
De hoofdreden was eigenlijk om het kleurverschil tussen verschillende soorten planten beter te zien. (Een beetje de chihiros en twinstar wrgb ledlampen na te maken)
Mijn rode betta en rode planten zien er veel beter uit met enkele rode leds erbij.
Ah top, da standaard dimmertje is inderdaad alleen met de hand te bedienen. Die ik erbij kreeg onthield wel de instelling.
Die ander heb ik er los bij moeten kopen. Kleuren van de planten vallen alleszins heel goed mee bij mij maar ik kan me goed voorstellen dat met wat rood licht erbij het mooier oogt.
 
Terug
Bovenaan