Wat is er nieuw

wat doen met deze slak

• Onderwerp starter Onderwerp starter jenee98
  • Startdatum Startdatum
J

jenee98

Guest
Hallo,

in mijn bakje zit een slak heb even op Google gekeken en het is volgens mij een puntige horenslak.nou vind ik slakken opzich wel leuk als het bij die ene blijft heb al een beetje informatie gezocht en hij kan dus alleen voortplanten als het de puntige horenslak is kan nu even been foto bijvoegen misschien helpt dit beter maar nu is mijn vraag kan ik hem Erin laten of kan hij het beste eruit gehaald worden?
alsvast bedankt

mvgr jeffrey

Wat doen die slakken,in je bak?

Heb er maar 1 hij/zij kruipt wat rond en en zit vaak aan wateropervlakte dacht Te hebben gelezen dat hij/zij zuurstof nodig heeft van boven,zit heel soms op de bodem maar Dan gaat tie over naar ander stukje hout of plantje en zit nauwelijks op de ramen.

Slakkies zijn eigenlijk alleen maar nuttig.. en zeker die puntslakken, wroeten door je bodem, op zoek naar voedsel en vertier 😉
Slakken roepen schijnbaar vaak angst op bij mensen, die willen ze dus niet.. zelf ben ik blij met ze, al had ik ze toch echt niet uitgenodigd.
Ik weet natuurlijk niet wat voor slak dit precies is.. dus ook niet of ie zich kan voortplanten, maar ben je er huiverig voor dan haal je het beessie er toch gewoon uit?
Al kan het best dat er al baby'tjes in het zand rondkruipen..

Ik heb zelfs slakken gekocht bij bertus om mijn bak schoon te houden. Had een gigantisch blauw alg probleem en de slakken waren onderdeel van de oplossing. Er in houden dus.

Oke de slak mag er dus inblijven.
bedankt voor de snelle reacties

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan