Wat is er nieuw

Wat een pech! Mijn guppie is weg!

leandernr1

Active member
Lid geworden
3 oktober 2013
Berichten
32
Locatie
Betuwe
Help!!

Sinds een paar dagen heb ik een koppeltje met guppies in mijn 80 cm bak. Nu heb ik vanmiddag voordat ik ging werken nog gevoerd en kwam iedereen gezellig kijken en at er goed van.
Zojuist kom ik uit mijn werk en kan nergens mijn mannetjesgup meer vinden. Ik heb op alle schuilplekjes gekeken maar hij is nergens meer te bekennen.
Ik weet zeker dat de bak niet meer open is geweest nadat ik weg ben gegaan en het is dan ook 1 groot raadsel waar mijn vriendje is gebleven.
De rest van mijn vissen vertonen ook geheel normaal gedrag en er is verder niks opvallends.. Ook niet aan mijn waterwaarden.

Iemand een idee?? of dit ook weleens meegemaakt?

Vissenbestand:
10 kardinaaltetra's
2 ancistrussen (kleintjes)
5 gemarmerde bijlzalmpjes
2 guppies (nu dus nog maar 1)
2 Dwerggoerami's
Onbekend aantal vuurgarnaaltjes
 
Tja,dat is dan min 1. Zal best ergens zitten.
Je haalt toch je bak niet overhoop?

Met zo,n bestand,zit er toch teveel in.
 
Ja tot die conclusie was ik ook al gekomen.. Maar vraag me af waar hij gebleven kan zijn. In principe kan ik alle schuilplekken wel zien zonder de hele bak overhoop te halen.

Ik heb geleerd dat ik per liter water, 1 cm volwassen vis kan houden. Als ik dat bereken kom ik er nog niet aan.
Heb ik dit verkeerd dan? Want dan zal ik eens kijken of er wat minder in kan. Ik heb volgens mij ongeveer 110 liter water.
 
Och. laat maar,hoor.
Kijk morgen voor je gup.
Komt hij uit zijn schuilplaats.
Is hij dood,wordt hij opgegeten.
Natuur,he, gelijk opruimen.
 
leandernr1 zei:
Ik heb geleerd dat ik per liter water, 1 cm volwassen vis kan houden. Als ik dat bereken kom ik er nog niet aan.
Heb ik dit verkeerd dan? Want dan zal ik eens kijken of er wat minder in kan. Ik heb volgens mij ongeveer 110 liter water.

Heb je dat geleerd uit de fabeltjeskrant? 😉

Dat is echt onzin,zie je het al voor je 110 vissen in je bak?
 
110 cm aan vis zegt leander toch? Of lees ik het verkeerd?
 
1 cm per liter John niet 1 vis.
 
Haha kleinigheidje,zijn toch 110 vissen van een cm? :juggle:
 
hahaha, ja als je het zo bekijkt klopt je post wel.
 
Ik hoop dat iedereen met een gezond verstand snapt dat 110 vissen van 1 centimeter dan niet de bedoeling is toch??😛
Maargoed.. het maakt me niet uit of ik het goed of fout heb. Als het te veel is, is het te veel en hoor ik het graag!
Dan gaan er gewoon wat visjes hun spulletjes pakken en verkassen.

Maar ik ben benieuwd of er morgen hier of daar ineens mn gup tevoorschijn komt. En zo niet, dan ga ik komende week eens even naar de LFS om een mooie nieuwe uit te kiezen😛

Vanaf nu heet dit topic: "Leander en de verloren gup"

WORDT VERVOLGD... laten we hopen op een happy ending.
 
Je hebt net gehoord dat je er al teveel vis in zit, waarom wil je dan alsnog een vis erbij halen als er 1 uit is?
 
Guppen kan je beter niet in een koppeltje houden want de mannetjes denken maar aan 1 ding en zo heeft een vrouwtje geen rust en kan zelfs doodgaan door de stress dus meerdere vrouwtjes is beter alleen is dat in jouw bak weer wat teveel in combinatie met het huidige bestand heb ik het idee.
 
Ja dat lijkt me ook idd.. Niet goed laten informeren over de guppen.. ging er vanuit dat dit prima kon.
Ik ga eens kijken wat ik er mee kan doen. Misschien de ancistrussen eruit want die horen sowieso niet in zo'n kleine bak vind ik zelf.. Dan kan ik misschien wel wat met die guppen..
 
Guppen zijn door hun drukke gedrag ook weer niet de ideale huisgenootjes van goerami's heb ik begrepen dus zou dat nog ff checken voor de zekerheid.
De bijlzalmpjes zouden wel met wat meer kunnen,als de groep wat groter is heeft dat een positievere invloed op hun gedrag.
 
Bijlzalmpjes en gourami's is ook geen goede combi. De bijlzalmpjes verblijven vrijwel uitsluitend aan het oppervlak, daar wara gourami's hun territorium hebben.

~ Ivo
 
Dat zou ik alleen niet i.c.m. gourami's doen (die trouwens een veel lagere temperatuur vereisen dan de tetra's en de zalmpjes).
 
Mascha&Ivo zei:
Bijlzalmpjes en gourami's is ook geen goede combi. De bijlzalmpjes verblijven vrijwel uitsluitend aan het oppervlak, daar wara gourami's hun territorium hebben.

~ Ivo

Is waar ja.
 
Als je nu toch de Ancistrussen wegdoet omdat je ze niet in zo'n bak vind passen, waarom dan niet meteen een update van het gehele bestand?

Als je de kardinaaltetra's en bijzalmen leuk vindt, kun je daar voor de onderlaag een Apistogramma soort bij zetten (bv. cacatuoides of macmasteri) en dan heb je een erg leuk bestand. Niet te veel soorten, wel van alles te zien.

Een idee?

~ Ivo
 
Dank voor jullie reacties.. EN....... GUESS WHO'S BACK!!!

Ik kom zojuist uit mijn werk en voer even mijn visjes... terwijl ik zit te staren naar mijn bak zie ik door het rooster van mijn filter wat glinsteren!!! En daar was plotseling mijn mooie gup.. Geen idee waar hij heeft gezeten. Ik heb afgelopen week nog mijn filter vervangen en toen was hij zeker weten nergens te bekennen..

Mysterie opgelost.. we zullen er nooit achter komen waar hij heeft uitgehangen.
 
Dan is het mysterie toch juist niet opgelost? 😉
 
Je hebt gelijk.. Maar hij is gelukkig wel weer terug😛 Bedankt voor alle reacties en tips..
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan