Wat gaan we er in doen?


Shoto

Well-known member
Lid geworden
10 september 2019
Berichten
721
Leeftijd
42
Locatie
Landgraaf
Website
www.instagram.com
Hallo AF,

Momenteel draait onze Juwel 180 al een maand of vier en over het algemeen zijn er weinig problemen (meer), nu wel laatst een klein probleempje met dank aan de Pets Place, kennelijk is dat een bekend probleem in de regio, maar hier waren wij nog niet van op de hoogte.

Ons visbestand bestaat momenteel uit:

Corydoras habrosus 10
Corydoras hastatus 7
Corydoras venezuelanus 2
Japonica 10
Vuurgarnalen -> stuk of 100

We willen nu eigenlijk een mooi gekleurde vis in de bak Die in de "middelste waterlaag" zwemt.. Ik zit te denken aan guppen of cichliden (maar die vallen eigenlijk al weer af vanwege de waterlaag), maar misschien zijn er nog andere vissen die ik zou kunnen bekijken? Het liefst een die op zn minst de volwassen vuurgarnalen met rust laat.

De waterwaarden:
Ph: 7 - 7,5
gh = 5
kh = 5

nh3 = 0
no2 = 0
no3 = 0
 
Zelf vindt ik een school Espei s mooi want ze zijn best kleurrijk en scholen mooi en zijn rustig.
 
ik zal ze in overweging nemen. Mijn vrouw vindt het echter bruine poepvlekken :D
 
regenboogzalmen zijn mooi voor de middenlaag , van die Corydoras venezuelanus zou ik er nog wat bij halen , alle cory`s zijn scholenvissen en ik merk dat ze ook bij hun eigen soortgenoten willen zitten
 
Vallen de regenboog zalm de garnalen niet aan?
We hebben vandaag de guppen bekeken, maar die zijn wel erg onrustig. Nog andere opties
 
Vrij zwak visje die niet makkelijk te houden is zover ik weet.
 
Cichliden en dus ook de Ramirezi gaan niet samen met die kleine garnalen.
 
Ramirezi = antenne baarsje
 
Inmiddels gelezen dat niks samengaat met vuurgarnalen......we zoeken nog verder.
 
Mooie endler guppen doen niks.
Dwerg corydoras doen ook niks.
Marmer bijlzalpjes en potlootvisjes doen niks.
Dus zijn wel mogelijkheden.
 
Ja het gaat wel samen maar je moet dan voor de garnalen genoeg verstopplekken maken. Er zijn zat leden die wel vissen en garnalen samen hebben hoor.
 
En een rasbora kubotai? Mooi groen waarbij de rug wat blauwig wordt onder het juiste licht
 
Wat dacht je van een prachtige betta? :) laat volwassen garnalen en bodemvisjes meestal gewoon met rust.
afhankelijk van zijn karakter kun je ook pech hebben.
 
Mooie endler guppen doen niks.
Dwerg corydoras doen ook niks.
Marmer bijlzalpjes en potlootvisjes doen niks.
Dus zijn wel mogelijkheden.
Niet waar, hier had ik dwergcorydorasjes zitten met tijgergarnalen oe en nooit nakweek van d egarnalen, van de corydoras des te meer, later de corydoras uitgevangen, en goh verassing daarna hield ik wel nakweek van de garnalen
 
Ja oke de nakweek.
Maar dat stond er niet bij toch.
De grote vuurtjes zijn veilig.
 
Ja oke de nakweek.
Maar dat stond er niet bij toch.
De grote vuurtjes zijn veilig.
Toch heb ik hier kardinaal tetra's in twee bakken gehad als bijvis, maar die schaamden zich helemaal nergens voor, wat niet paste scheurde ze levend en wel in stukken, dus die hebben we niet meer. Maar moet eerlijk zeggen dat garnalen (ook de neocaredina) geen lieverdjes zijn, die aten levend en wel mijn nakweek van de ancistrussen op (nakweek die hun dooierzakje nog hadden en in een aparte breeder zaten)
 
Toch heb ik hier kardinaal tetra's in twee bakken gehad als bijvis, maar die schaamden zich helemaal nergens voor, wat niet paste scheurde ze levend en wel in stukken, dus die hebben we niet meer. Maar moet eerlijk zeggen dat garnalen (ook de neocaredina) geen lieverdjes zijn, die aten levend en wel mijn nakweek van de ancistrussen op (nakweek die hun dooierzakje nog hadden en in een aparte breeder zaten)

Wat een kannibalisme bij jou Antje ;)
 
Gelukkig zijn er genoeg vertopp;lekken voor de garnalen. Ondanks dat de populatie niet zo snel meer groei als eerst komen er nog steeds vuurgarnalen bij. Ik ben begonnen met 20 en het zijn er nu zeker over de honderd, met op dit moment zeker 4 garnalen met eitjes.
 
We mogen niet klagen john. Over het algemeen ben ik behoorlijk tevreden over hoe het met de bak gaat. Hij ligt er netjes bij. De algen zijn onder controle dankzij de vloeibare co2 en het "ecosysteem" is behoorlijk in evenwicht. Ik heb het idee dat de combinatie van garnalen en corydoras voor een mooi evenwicht zorgt.
 
klinkt goed allemaal , ik denk dat het met de vissen wel een beetje mee valt zolang je inderdaad verstopplekken hebt en een beetje kleine vissen uit zoekt
 
De vrouw is gisteren naar verschillende LFS gegaan, maar kon niks vinden a. dat haar beviel b. qua waterwaarden zou passen.
De een zegt overigens dat het precies moet passen.
De ander geeft aan dat alle vissen tegenwoordig op kraanwater gefokt worden en het geen bal uitmaakt.

Ze had er flink de neus van vol toen ze thuis kwam :S

We zoeken een rustige scholenvis van maximaal 5 cm met een leuk kleurtje. Als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag
 
Ember tetras zijn ook leuk. Of rasbora galaxy. Wel klein
 
Dat is inderdaad een mooie rustige vis #like

Ik heb hier de Rosaseus gehad en die zag ik weinig en waren erg schuw en ook bij deze soort lees ik dat het een schuwe vis is. Daar zou ik wel rekening mee houden.
 

Terug
Bovenaan