Wat gebruiken jullie

M

mss

Guest
Hallo,

Wil voor mijn aquarium een LED erbij kopen die enkel als avond verlichting gaat dienen dus blauw qua kleur.

Welke gebruiken jullie, rekening mee houden dat het hier een open aquarium betreft.

Zijn er LED spotjes/lampen die men compleet onderwater kan plaatsen?.

Mvg
stijn

Bedankt voor jullie hulp en advies
 
Ja er zijn complete LED buizen die je onderwater kunt plaatsen (bv met zuignapjes). Ik heb er 1 gehad van Odyssea.

Voor onderwater plaatsing dien je te letten op de code die er bij staat: IP68 = waterdicht (de 6 staat voor stofdicht, de 8 voor 100% waterdicht).
Ze zijn er ook van IP66 of 67, maar die houden het niet lang vol of zijn eerder spatwaterdicht.

Je kunt deze sets kant en klaar kopen, dan heb je meteen de juiste stekkers en bevestiging er bij. Nadeel is dat die sets vaak vrij duur en/of groot zijn. Ze zijn ook zelf samen te stellen, maar dat vereist wel wat kennis.
 
Je hebt de variant als spot:
wavereef-mini-led-moonlight-with-27-led-s-fm17325-1d0b2aea.jpg


hydor-h2show-aquarium-underwater-led-light-blue-blue-084190-e90bcbef.jpg



En als lichtbalk:
arcadia-classica-aqua-brite-led-strip-blue-blue-ar-clfb6x-fb0ac9e1.jpg


odysea-led-power-stripe-blue-amp-white-s-328140-8b0bdff3.jpg



En als lichtstrip met coating:
6WRY_QJNLbsaalD06UdY4CbMQNDuysKM.jpeg



De vraag is: wil je een accent of een volledige belichting? En hoe groot is je aquarium / je portemonnee?
 
Hoi Black Kiwi,

Bedankt voor je reactie..Ben zelf echt uberhaupt niet technisch en dan bedoel ik ook echt niet technisch.

Ben inderdaad aan twijfelen tussen spot 1 of de LED balk op de derde foto..

Enkel heb ik nog niet echt gezien wat ze qua prijs zouden kosten (60-70 max mag het kosten)

Zal echt als avond verlichting gebruikt worden enkel en aangesloten op een controller dus dimbaar is een must. Bak is 80 x 65.
 
Bedoel je nachtverlichting Stijn? lijkt me dat je in de avond toch de normale verlichting hebt branden.
Zelf ben ik niet zo voor die overbodige kermis verlichting maar ieder z'n ding natuurlijk ;)
 
Nou, dit staat op de slaapkamer dus het wordt wel degelijk avond verlichting/sfeer verlichting, snachts gaat het gewoon uit. Ik heb de lamp aan op een dag schema (de normale verlichting).

En ieder zijn ding ik houdt wel van het blauwe licht voegd wat toe (soort van schemering in de avond)
 
Voor 80cm zou ik zelf denken aan een balk, zodat de gehele breedte belicht wordt.

Ik had voor mijn 80cm aquarium deze versie hier maar dan de 100% blauwe versie, ook via die webshop.

50cm was in mijn geval breed genoeg voor het hele aquarium.

Het effect bij mij:
dsc01198n.jpg


dsc01194k.jpg


Het enige nadeel bij mijn aquarium (Juwel Rio125) was een dwarsbalk bovenin, waardoor de LEDbalk iets lager moest worden gemonteerd.
 
En welke Webshop heb je hem gekocht, deze is alleen niet 100% waterdicht of wel?. Zit er aan te denekn namelijk om hem onderwater te plaatsen en denk dat ik voor spot ga, op dat ik de focus op het hout wil gaan leggen met de verlichting
 
Ik heb hem destijds bij Aquaristic.net gekocht, een grote Duitse webshop. Heb daar enkele keren besteld en zeer goede ervaring mee.
Ze gingen bijvoorbeeld in op verzoekjes (10kg stenen besteld en op mijn verzoek dat laten bestaan uit 2 hele grote stukken ipv een assorti van diverse maten) en toen er een onderdeel defect raakte (zuignapje) werden hier direct een paar van opgestuurd. Ze werken ook in het Engels en Nederlands ;)

En op mijn twee laatste foto's zat de balk wel degelijk 1cm onder het water, was geen probleem. 100% waterdicht dus ook op de bodem te leggen.

ps: het is gewoon ��n der opties natuurlijk. Ik vond hem ook vrij groot/log. Er zijn voldoende oplossingen zoals deze te vinden - maar deze is met zijn �16 niet bepaald duur waardoor ik zonder veel risico kon testen.
 
Super, Mijn duits is zeer goed dus kan het nog in duits doen :)

Wil zeker niet over de gehele lengte dus zou voor een kleinere maat gaan, gezien hij echt enkel als avond verlichting gebruikt gaat worden en s'nachts lekker uit staat.

En inderdaad op de bodem zou perfect zijn.

Ps, ga voor de blauwe spot op hun site :) 14,95� is het proberen waard
 
Terug
Bovenaan