wat heb ik nou weer....

P

Polypterus90s

Guest
Goeden dag,

Wat heb ik nu weer voor een alg in me bak ik krijg de ene na de andere alg...


MrUqzMV.jpg


hCUSXCq.jpg
 
Ok... Wat is het nou haha want ik zie een discussie tussen blauwalg en zwarte penseelalg

Blauwalg kan ik geloven heb er al een oorlog mee de afgelopen 10 maanden ik dacht er eindelijk van af te zijn al paar maanden geen zorgen meer mee
 
Penseelalg bestaat uit plukjes en dat lijkt me hier niet het geval.
 
Dus weeeer een andere vorm van blauwalg -.- denk dat ik maar met de hobby ga stoppen geen pretje meer zo... ik was er eindelijk vanaf
 
Heb je een foto van je bak en wat info over de waterwaarden en het licht? Hoe lang draait de bak nu en is er nog iets verandert de laatste tijd?
 
Polypterus90s zei:
Dus weeeer een andere vorm van blauwalg -.- denk dat ik maar met de hobby ga stoppen geen pretje meer zo... ik was er eindelijk vanaf

Heb je nog dezelfde (roof)vissen in je bak?? Ik zag zoiets in je oude topic van eind 2015 en daar had je ook bruinalg dacht ik.
 
Ik heb een juweel visioen 450 met 2 buitenfilters totaal 2000ltr per uur 1 vol met keramische pijpjes en eentje alleen maar watten om water te polijsten

Mijn visbestand is

Polypterus Senegalus koppel
Polypterus delhezi koppel
Polypterus Ornatipinnis
Polypterus Endlicheri
2 pauwogen
Mesvis
Vuuraal
Bullhead catfish
(Alle vissen zijn nog heel klein)

Phosfaat is altijd een probleem geweest maar heb phosvec erin zitten ik ken nu de waardes niet meten jammer genoeg..

Ik heb maar 2 van de 4 TL lampen aan omdat ik roofvissen heb.

Ik had een nieuwe uitstroom pijp gekocht en de stroming veranderd samen met phosvec was dat ideaal...

Me lampen stonden altijd 8 uur aan maar omdat me tijdschakelaar kapot was gegaan is de laatste paar weken het licht vrij onregelmatig geweest.

Ik heb alles wat iedereen weet over blauwalg al gedaan ben al 10 maanden intensief bezig geweest.
 
De alg is slijmerig en weg te wrijven wat met me groene blauwalg weer niet lukte maar dit zal wel weer bruinalg zijn
 
Vaak is dat weer een alg met als oorzaak de belasting versus bacterien.
Ik denk dat de belasting dus nu te hoog is.
 
Met dit bestand zou ik veel waterverversen en een fikse zuurstofpomp op de bak zetten.
 
Ik ververs 2 X per week totaal 50% en ik ken iemand met dezelfde bak en 2x zoveel snoeken en ook pauwogen en aalen... en die verzorgt ze bak echt niet vaak 1x in de 2 weken 50 liter en daar gaat alles perfect ik heb ook meer capaciteit aan filter en inhoud... Ik denk echt dat het het achterwand is die zat erin en heb die zo overgenomen
Alles is nieuw in de bak gegaan behalve de achterwand die zat er al in, en vanaf het begin gaat het alleen maar fout...

In mijn rio180 zaten deze snoeken ook met een groep silver dollars en groep frontosas (kleintjes natuurlijk) dat ging ook perfect en toen had ik alleen 440liter per uur filter zonder pijpjes enzo...

Al mijn waardes zijn altijd perfect nitraat ammoniak ph kh gh, ik ga morgen sowieso wel maar me LFS om het water weer te testen, enige probleem was me phosfaat op 2,0.
 
Je po4 is niet de oorzaak en dat heeft Jurgen destijds ook al aangegeven dacht ik.
 
Nee dat weet ik maar bedoel ermee dat mijn waardes allemaal goed waren laatste meting is anderhalve maand terug en toen was po4 0,4 en de rest een mooie waarde wat het altijd geweest was... Daarom twijfel ik echt of het niet door me achterwand komt.. Ik ververrs al de helft van de bak meer lijkt me niet handig (polypterussen houden ook niet van te schoon water) ik ken niemand uit de roofvissen wereld die zoveel al doet verversen als dat ik doe, en ik ken er al redelijk wat...
 
Ik denk dat jouw bodem het probleem is af hevelen is belangrijker dan verversen is dit moet je doen tijdens de water wissel ik denk gewoon ff mee meer niet
 
Terug
Bovenaan