Wat is er nieuw

Wat hebben mijn appelslakjes?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Rianneke125
  • Startdatum Startdatum
R

Rianneke125

Guest
Hallo allemaal!

Sinds enige tijd ben ik helemaal weg van appelslakken. Maar ik heb het idee dat ze ziekjes zijn.
Mijn grote (oog)appeltje komt al een paar weken niet van zijn plaats af. Hij laat af en toe nog wel eens zijn gezichtje zien maar dat is dan ook alles. Ik had gelezen dat dit kon door een te laag calcium. Ik heb er calcium tabletten in gedaan en merkte dat de andere slakken dit ook al goed konden gebruiken en aten.(gebasten/deuken in huisjes etc.)
Sinds zaterdag heb ik de slakken verhuisd naar een iets groter aquarium, nadat deze een goede 4 weken heeft ingedraaid. Ik heb ze op een vlotje gezet en ze zelf het water in laten kruipen.
Nou merk ik dat al mijn slakken bijna niet meer bewegen. Eentje zit helemaal bovenin en de andere zijn op de grond gevallen en bewegen ook al niet veel meer.
Nou kom ik net thuis van mijn werk en merkte dat eentje wel heel raar hing. Nadat ik deze per ongeluk aanraakte zakte hij naar beneden (hij dreef dus), nu ligt/hangt hij erbij alsof hij ieder moment weer kan gaan drijven.
Het is mij ook opgevallen dat ze erg veel slijm bij zich dragen. Ik weet niet of dit normaal is, maar soms lijken het wel alsof een naaktslak al zijn slijm heeft afgegeven aan mijn appeltjes xD. Soms blijft het ergens hangen maar meestal blijft het bij hun opening van het huisje zitten.
Ik heb nu een superfish expert 30. In de bak zitten verder nog een aantal vuurgarnaaltjes, 8 corydoras pygmaeus en 2 guppen.De garnalen lijken het heel goed te doen, ik heb al een aantal velletjes zien liggen.
Ik heb net een paar waardes gemeten, de KH is 6 en de no2 is 0. Als ik meer moet meten dan hoor/lees ik het wel 😉

Ik maak me heel erg zorgen om mijn oogappeltjes en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

PS. Ik weet niet of dit de juiste plaatst is voor mijn topic anders mijn excuses.
 
Net slijm zijn ze dood.Schep die eruit.
Als ze eruit vallen krijg te troep in je water.
 
Ze zijn niet dood, want ze komen nog wel zelf hun huisje uit en een paar weken terug toen het me opviel gingen ze nog als raceauto's door de bak heen.
 
O, jij hebt het over slijm.
 
In het aquarium liggen op veel plekken "hoopjes" slijm of hoe ik het ook moet noemen. Eerst sleuren ze dit een poosje met zich mee en soms blijft het ergens liggen. Als het nog aan ze zit lijkt het net alsof ze verkouden zijn ofzo. Ik weet niet of dit kwaad kan of niet, maar zover ik me kan herinneren hadden ze dat in het begin niet.

Maar het probleem is denk ik meer dat ze nog steeds niet echt hebben bewogen maar het water stinkt niet en als ik de slakken aanraak schieten ze snel dicht. Dus dood zijn zo ook niet. Ik weet niet zo goed wat ik voor ze moet of kan doen.
 
Ik zag net dat een van mijn appeltjes weer even zijn huisje open heeft gedaan en kon ik dus een foto maken van wat ik bedoel met de slijm.

193347_0_82_slakkenslijm.jpg


Deze was altijd de speedy van het stel en nu al zeker 3 weken ligt hij er steeds zo bij 🙁 Dan weer met het huisje open dan weer gesloten.
Ik zou het echt heel erg vinden als hij (of zij) het niet redt ;_;
 
het kan vrij lang duren toch voordat de appelslakken gewend zijn aan de nieuwe omgeving ? dat heb ik in iedergeval begrepen
 
bij mij doen en laten ze alles wat ze willen en ik had ze toen 1 dag
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan