Wat is er nieuw

wat heeft deze ancistrus temminckii

• Onderwerp starter Onderwerp starter aylabayla
  • Startdatum Startdatum
A

aylabayla

Guest
ik heb sinds een tijdje een koppeltje ancistrus temminckii
het gaat best wel goed met ze maar vanavond zitten ze steeds om elkaar heen te zwemmen en nu heeft een van de twee ineens iets aan de zijkanten van zijn hoofd zitten, iemand een idee wat dit is?
ik hoop dat het goed is te zien op de foto:

825392_0_82_dsc_0920.jpg

Die uitsteekseltjes gebruiken ze om zich te verdedigen. Klapt de vis ze niet meer in?

alleen deze heeft het, het is net gebeurd en had het nog niet eerder gezien, ze waren dus ruzie aan het maken..

Jep, ze zijn niet altijd even lief voor elkaar.

Je mag je Echinodorus trouwens wat minder diep planten, de worteltjes hoeven maar net in de bodem te zitten 🙂

oke het zijn idd ruziezoekers af en toe

ik ga met die echinodorus bezig, bedankt hiervoor

Daar zet hij zich mee vast,in een kokertje. eh Haar.
Krijg je hem met een paard niet mee uit.

Waar is de andere?

die andere was aan het eten aan de andere kant

Zo,heb je hier de 1,60 niet gezien,als ik eten geef, met ze,n 15 erop.
4 stukken komkommer.

Staat ook een vulkaan in, daar heeft een vrouwtje eitjes binnen in een rand gelegt,
Alle mannen helemaal door gedraait, wilen allemaal er bij.

dit vraagt om een foto ook bertus?

komkommer zijn ze hier ook gek op, ook op courgette, wat voor groente geven jullie nog meer, ook rauw allemaal?

Tom Geerinckx heeft 's onderzocht hoe die dingen precies werken. Helaas zit dat artikel op de elsevier websites en daar moet je dus dik voor betalen. Zoals zoveel dingen bij ancistrus is de functie niet helemaal duidelijk. Feit is wel dat ze uitgezet worden als de vis agressief is.

Wat voer betreft, spruitjes en broccoli zijn ze ook gek op. Ik heb met behulp van wat agar zelf voer gemaakt waar ze ook helemaal te gek op gaan.

Dit is de ancistrus cf. cirrhosus vaak als Ancistrus temminckii verkocht.

Die van mij krijgen naast het groenvoer (komkommer, courgette, spruitjes, spinazie, wortel, broccoli) ook weleens een mossel en tabletjes (die eigenlijk voor de andere vissen bedoeld zijn, maar zie ze er maar eens vandaan te krijgen 😉 )

geef je dan die groente rauw of gekookt? ik heb nml spruitjes in huis, kan ik die gewoon in de bak doen of moeten ze gekookt eerst worden?

wat leuk om dat zelf ook te maken jeroen, mag ik vragen hoe?

aylabayla zei:
dit vraagt om een foto ook bertus?

komkommer zijn ze hier ook gek op, ook op courgette, wat voor groente geven jullie nog meer, ook rauw allemaal?

168293_0_82_2foto0027.jpg

Hij ligt in het gat,soms draait hij zich om,en wappert dan zo.

Groenten altijd eerst koken.
Doe ik in grote porties, daarna invriezen.

655474_0_82_3foto0028.jpg
andere man.

756694_0_82_4foto0029.jpg

Bovenin. staat Artikelen, dan Techniek.
Onderste regel. om te blenderen,en drogen.

Staan nog veel meer tips ,die je kunt gebruiken.

aylabayla zei:
geef je dan die groente rauw of gekookt? ik heb nml spruitjes in huis, kan ik die gewoon in de bak doen of moeten ze gekookt eerst worden?

wat leuk om dat zelf ook te maken jeroen, mag ik vragen hoe?

Ik geef courgette gewoon rauw. Broccoli en spruitjes eten ze met ons mee en dus gekookt.

Mijn voer:

1 kop groene groenten (broccoli, spinazi, wat doperwtjes zonder vel, courgette, ik had ook nog een restje koriander). Kun je ook wat paardebloem blad of brandnetel bij doen.
Half kopje water

2-3 minuutjes zachtjes koken om het allemaal wat zachter te maken. Daarna de staafmixer erin. Vervolgens 2 tl spirulina poeder (ik koop huismerk spirulina van de drogist en sla ze zelf tot poeder, wel even opletten dat het pure spirulina is), 1/2 tl gewoon tetra voer en wat gedroogde knoflook of een klein teentje vers. Zakje agar erdoor roeren.

241cf941458effa80ceb922b95289a7f_f700.jpg

Is handig want dit blijft zeer lang goed.

en nog even 2-3 minuutjes zachtjes koken. Uitstorten op een bord waar je wat plastic folie in hebt gedaan. Half uurtje laten afkoelen, vervolgens afdekken met folie en nog 2-3 uur in de koelkast. In dobbelsteentjes snijden en invriezen.

Yeah, bedankt voor de tips en foto's allemaal,

Die van artikelen wist ik nog niet, daar staat ook nog veel informatie zeg, weer veel te lezen en leren , super!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan