Wat heeft deze neon


Tomg

Well-known member
Lid geworden
6 augustus 2018
Berichten
551
Leeftijd
23
Goedenavond,

Het viel mij op dat er al een tijdje een neon tetra rondzwemt die een wit randje op de staart heeft zitten het onderste randje laat trouwens half los. De vis is ook wat minder actief dan de anderen en blijft een beetje op een dezelfde plek hangen. Kan dit vinrot zijn? en moet ik deze dan apart zetten?

Gr Tom

20180917_182853.jpg
 
Hoi tom,

Dit ziet er inderdaad uit als vinrot. Ik heb dit vroeger ook een keer gehad bij mij heeft toen een kuur esha 2000 geholpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
door de witte rand zou ik ook zeggen vinrot, aan de andere vissen (nog) niks te zien?

Indien het alleen deze vis is zou ik m uitvangen, indien er al meerdere gevallen zijn zou ik de hele bak behandelen met Sera baktopur Direkt (de tabletten).

Totdat je medicijnen in huis hebt iig 50% water wisselen per dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Nee dit is de enigste. Kunnen garnalen ook over esha 2000?
 
Dat het verouderd is hoor je vaker maar bij mij heeft het toch goed geholpen. Van Hs aqua heb je ook Unicell misschien dat dit beter is?
 
Vreemd genoeg is er nu geen neon meer met een wit randje en ook geen die andere gedrag vertoond. Heb ze voor de zekerheid even geteld maar ze zijn er allemaal.
 
Heb voor de zekerheid even een dubbele dosis filtermedium toegevoegd, dit zou ook tegen bacteriële infecties moeten helpen en andere aandoeningen.
 
Ik denk dat je beter een kuurtje met Voogle kunt doen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Bedankt voor je reactie, hier had ik nog niet eerder van gehoord. Veel effecten lees ik ook terug op de verpakking van het filtermerdiumflesje. Dus ik kijk eerst of ze hiermee vrijblijven van vinrot oid. Mocht het terugkomen dan zal ik voogle wel uitproberen.
 

Terug
Bovenaan