Wat heeft mijn betta?


G

Gunes

Guest
Hallo allemaal,

Sinds 5 dagen heeft mijn betta een witte bult. Ik heb mijn betta al 1,5 jaar en hij is al wat aan de oudere kant. De bult is groter dan 1mm en boven zijn oog. Ik dacht eerst dat het de witte stip was, ben toen een kuurtje Esha Exit begonnen. Het witte bultje is noch uitgezaaid noch weggegaan. De andere vissen in mijn aquarium hebben dit niet.

Ps. Mijn neon tetra’s hebben al maanden schimmels, hier ben ik na 3 behandelingen met de Esha2000 nog niet van afgekomen.

Ik heb het hele internet doorgezocht, maar kan niks vinden. Wat denken jullie dat mijn betta heeft? En wat adviseren jullie mij?

Alvast bedankt
 
FA12B7E8-7D39-4A0F-9759-625D49BCB1C3.jpeg
5CEC9ECF-F9C3-4D98-993B-5DA0CD62C9AF.jpeg
A9BB8DA3-539E-4289-B411-AED46BFD5A07.jpeg
7606CE8F-1F75-47E8-AB0C-0BFD57F4D036.jpeg
FA12B7E8-7D39-4A0F-9759-625D49BCB1C3.jpeg
5CEC9ECF-F9C3-4D98-993B-5DA0CD62C9AF.jpeg
 
Hoe groot is je bak.

Een Betta, hoort daar niet bij. he.


Je zet toch geen vis bij zieke vissen?

Derde foto, zie buik waterzucht, is opgezwollen.
Wat zijn de waterwaarden van je bakje?
 
Hi Bertus,

Bedankt voor je bericht. Het is dat ik mijn betta en de tetra’s samen heb gekocht. Een tijdje later toen ik nieuwe tetra’s ging kopen kwam de schimmelziekte in mijn bak. In had toen geen mogelijkheid om de betta in quarantaine te zetten.

Ik heb een bak van 30 liter. Ik heb vandaag alleen kunnen testen op zuurstof. Dat is in orde.

Ik zal googlen op buikwaterzuch en kijken wat ik er aan kan doen.
 
Schubben staan inderdaad wat uit en medebewoners kun je beter niet in dit bakje houden.
 
Hi Bertus,

Bedankt voor je bericht. Het is dat ik mijn betta en de tetra’s samen heb gekocht. Een tijdje later toen ik nieuwe tetra’s ging kopen kwam de schimmelziekte in mijn bak. In had toen geen mogelijkheid om de betta in quarantaine te zetten.

Ik heb een bak van 30 liter. Ik heb vandaag alleen kunnen testen op zuurstof. Dat is in orde.

Is te klei ,hoor voor Tetra,s. die willen zwemmen.

En buikwaterzucht is meestal een aflopende zaak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Bertus @jessicapilon @michelle1 Bedankt voor het meedenken en jullie reacties. Ik heb de links doorgelezen en kan nu met zekerheid concluderen dat mijn betta buikwaterzucht heeft. Ik ververs regelmatig het water, maar toch zijn er waarschijnlijk tal van dingen die ik niet goed doe. Vind het vreselijk dat mijn betta dit heeft door mijn onkunde .
 
Je bent de eerste niet, hoor. en ook de laatste niet.

Dit hebben we allemaal wel eens gehad.

Je leert er van ,he. helaas voor het visje. die ook teveel onkundig worden doorgekweekt.
Daar ben jij dan de dupe van.\
 
In artikel staat zout. Doe de betta in zout wellicht trekt hij nog bij als valse is. Hij ziet er verder nog redelijk uit heb ergere gezien het zout help ook tegen de schimmel.
 
Ja, dat heb ik ook gelezen. bij een valse legt hij ook het loodje, is het van binnen beschadigt .
 
Ja, dat heb ik ook gelezen. bij een valse legt hij ook het loodje, is het van binnen beschadigt .

Tja hangt beetje af in hoeverre is beschadigd. Niet geschoten altijd mis. Zo te zien nog niet dennen appel en ziet er verder vrij mooi uit dus ik zou hem een kans geven. euthaniseren als erger word of je zie dat hij lamlendig word. Maar dat zal verschillen per persoon.
 
Zo ik de foto,s nog eens bekijk, zit d bult maar aan 1 kant.
Zou het ook bacterieel kunnen zijn.
 
@Bertus Hij is dinsdag 2 oktober dood gegaan.
 
Zonde van de Betta maar soms is het helaas niet anders.
 
Je had hem 1.5 jaar. Hoe oud kunnen betta's worden?
 
Als ze optimaal goed verzorgd worden ? Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar.
 
3 jaar volgens mij. Ik weet niet of er mensen zijn die ze langer hebben gehouden.
Mijn oudste Betta heb ik 2,5 jaar gehad, en was natuurlijk al volwassen toen ik hem kocht, dus 3 jaar zou wel kunnen kloppen.
 
Dank je wel, ik vroeg het me gewoon af
 

Terug
Bovenaan