Wat is er nieuw

Wat heeft mijn Corydora?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Syl&Ar
  • Startdatum Startdatum
S

Syl&Ar

Guest
Hallo allemaal,

Ongeveer 2 weken geleden hebben wij 10 zieke kardinaal tetra's vanuit de dierenwinkel in onze bak gehad. De dierenwinkel zei dat het schimmel was, maar wij hebben hier nog steeds twijfels over. Deze visjes zijn alle 10 dood gegaan en onze 5 eigen kardinalen ook. Wij hebben toen behandeld met colombo femsee en later met aquaboline. Dit sloeg niet aan. Momenteel een aantal waterwissels gehad en over kool aan het filteren.

Het is nu een week geleden dat de laatste kardinaal tetra dood gegaan is en we waren stiekem al een beetje blij dat het hierbij bleef. Nu zag ik vanmorgen dit bij een van de corydora's..

http://www.aquaforum.nl/gallery/upload/ ... wa0005.jpg

Kan iemand mij vertellen wat dit is? Begint het nu weer van voor af aan? 🙁 Sorry voor de onduidelijke foto, het is een druk visje. Eet verder ook goed overigens.

Groetjes

Niemand?

Tja de foto is niet echt heel duidelijk zoals je al zegt.
ik kan het moeilijk zien maar in principe zou er een besmetting plaats hebben kunnen vinden.
Hebben meer vissen het en breidt het zich nu ook uit??
Gedragen ze zich nog als voorheen??
Als je twijfelt is het wellicht handig om die vis voor de zekerheid apart te gaan zetten.

Nee, verder heeft geen enkele vis het. En ze gedragen zich allemaal nog zoals voorheen..

Net deze foto weten te maken..

img-20141027-wa0000.jpg

Het lijkt iets kleiner geworden te zijn.. ik hoop dat het gewoon een wondje of beschadiging is..

Kan goed loos alarm zijn idd.
Vissen hebben een slijmlaag waar soms ook dingen aan kunnen blijven plakken.
Ben zelf eens geschrokken van een corydora die helemaal onder de stip zat maar was gelukkig heel fijn voer van zo'n tablet waar de vis dus lekker met z'n kop in had lopen wroeten.

Goed dat je alert bent natuurlijk want je weet het maar nooit.

Haha, ja.. dan schrik je ook!

Tussen al het slechte nieuws door ook wat leuk nieuws: we hebben Corydora eitjes!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan