Wat is er nieuw

Wat heeft mijn dwerggoerami?

tomansky

Well-known member
Lid geworden
6 augustus 2011
Berichten
348
Locatie
Boxtel
Website
vissenpraat.wordpress.com
Wie kan mij helpen met het identificeren van deze ziekte? Ik zelf denk dat het een ontstoken wond is die ze opgelopen heeft terwijl het mannetje achter haar aan zat.

Het mannetje jaagt momenteel veel achter haar aan en ze heeft dus weinig rust dus het kan ook een ziekte zijn die door de stress niet goed geneest.

De vis is wel levendig en eet gewoon goed, er lijkt dus niets aan de hand met haar.Morgen zet ik een aparte bak op voor deze vis zodat ik haar goed kan behandelen. Ik zat er zelf aan te denken om met een zoutbad te beginnen omdat ik daar goede ervaringen mee heb, tenzij iemand een ziekte herkend.

151754tomansky_0_82_img_2066.jpg


368456tomansky_0_82_img_2070.jpg


677371tomansky_0_82_img_2068.jpg
 
Volgens mij heb ik dit soort wondjes eerder op het forum wel eens zien worden aangeduid als symptomen van het iridovirus.

In de beschrijving valt me ook wat op.

Dwarf gourami iridovirus is apparently specific to the dwarf gourami (Colisa lalia), including the various fancy varieties of the species, such as neon gouramis and sunset gouramis. Infected fish develop a variety of symptoms, including loss of color, decrease in activity and appetite, the appearance of sores and lesions on the body, abdominal swelling and finally death. This fish disease is highly contagious, completely untreatable and invariably fatal.
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1153377

~ Ivo
 
Ziet er niet zo goed uit , mijn gourami had ook zulke plekken maar tot het visgraadje toe , die heb ik uit zijn lijden moeten verlossen.
 
Mmm dat is niet zoon goed nieuws, ik hoop niet dat het dat is. De vis gedraagt zich opzich niet vreemd.
 
Nee maar dat deed die van mij ook niet , maar ik zag wel dat het zeer deed en daar moet je wel op letten.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan