Wat is er nieuw

Wat heeft mijn gourami

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bettaboy98
  • Startdatum Startdatum
B

Bettaboy98

Guest
Iemand die mij kan vertellen wat mijn gourami heeft, het visje zelf heeft er zover ik kan zien aan het gedrag geen last van. Eet goed en is erg actief de ontlasting is verder normaal. Misschien een wondje?
IMG_20210325_194438.jpg

Kan een wondje/beschadiging kunnen zijn. Vis gaat bij beschadigingen een dikkere slijmhuid aanmaken ter verdediging/bescherming van beschadigingen. Slijmhuid is zeg maar een dikkere plak slijm, glad. Als het harig is/of word dan schimmeltje. Normaal geneest een wondje wel weer. Preventief zou je even wat meer water kunnen verversen en elke dag even visje monitoren.

Kan kloppen van het wondje had er eerst 4 de winkel had veekeerd gegokt had blijkbaar 3 mannen 1 vrouw toen hebben ze gevochten inderdaad en heb ik 2 mannen gelukkigvterug kunnen brengen. Maar had de schade so far niet gezien. Ik ververs elke week 1/3 en heb vandaag zout er bij toegevoegd hoop dat het helpt

Ik heb verder geen verstand van het soort visje en hoe te houden m/v etc. Schade kan op vele manieren komen kan ook schrikken en tegen een stuk hout aan vliegen. Gewoon rustig aan kijken hoe het ontwikkeld. Zout is prima maar sommige soorten kunnen hier niet tegen dus check even al je vissen en of ze allemaal zout kunnen hebben. Of plaats je soorten vissen hier in topic en kunnen andere aangeven of zout een probleem is voor een bepaald visje.

Succes

Gouramies kunnen slecht tegen zout, opletten dus daarmee.

Ik zou me eerder zorgen maken over de beplanting dan over de gourami eigenlijk (of 99% van de andere soorten). Maar überhaupt zie ik het nut van zout in deze niet zo in; een vis komt zelf wel met de benodigde stofjes om wonden te genezen.

Als het gewoon een wondje is en zich niet verder uitbreidt, zal het wel goedkomen. 🙂 Zo niet, let us know. En dan kan een scherpere foto ons misschien helpen.

Heb wat fotos bij gemaakt, misschien zijn deze duidelijker.
IMG_20210326_165526.jpg
IMG_20210326_165717.jpg
IMG_20210326_165533.jpg

Het lijken mij wat beschadigde schubben toe als ik het zo bekijk.

Oke gelukkig niks ernstig neem ik aan, kan ik er wat aan doen zodat het sneller geneest?

Het is helaas ver ergerd dus ik maak me nu echt enorm zorgen of het wel een beschadiging is

Kun je nog een duidelijke foto maken?

Ik hoop dat deze duidelijk genoeg is een foto van het visje maken valt niet mee.
IMG_20210401_184232.jpg

Ik zie dat hier niemand meer gereageerd had. Was het nog goedgekomen @Bettaboy98? 🙂

Ik zie dat hier niemand meer gereageerd had. Was het nog goedgekomen @Bettaboy98? 🙂
Geen idee wat er mis is gegaan maar nadat ik een weekend weg was heb ik hem niet meer gezien, dus helaas is hij overleden

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan