Wat is er nieuw

Wat heeft mijn Neon Tetra?

P

Prisci

Guest
priscineon1.jpg

priscineon2.jpg

Afmetingen bak: 61x31x46 cm
Intern Juwel Filter
Ik ververs wekelijks +/- 20 liter

Heb de vis zo'n 1,5 jaar

Buiten dat hij er niet mooi uit ziet gedraagt hij zich wel normaal.

Uhm, niemand?

Zolang hij toch gewoon rond zwemt is er toch niets aan de hand. Je hebt knappe en lelijke mensen, ook bij een vis zit er wel eens een mindere bij. Ik adviseer plastische chirurgie.-)

Buiten dat heb jij de vis 1,5 jaar, misschien is die stiekem wel veel ouder, ook dan misschien een botox behandeling hahaha, geen zorgen maken dus.

Het is natuurlijk wel van belang na te gaan wat er aan de hand is.

Wij hebben een tweetal Paracheirodon simulans (verwant aan), waar ook stukjes van de blauwe streep ontbreken. Winkelier had dit in zijn eigen bak ook opgemerkt. Lijkt niets mee aan de hand, ondertussen al 8 maanden niet.
Is het echter het rode deel dat gaat wegvallen, dan zou er wel eens iets ernstigers aan de hand zijn (neonziekte, columnaris, e.d.) en of je hem dan nog steeds wilt hebben rondzwemmen...

Het fijne weet ik er niet van, buiten dit, Aadmec hier op het forum wel. Misschien hem even een p.b.'tje sturen Priscilla? 🙂

~ Ivo

Het lijkt net of de vis ergens even klem heeft gezeten. Wel opmerkelijk, die 2 diagonale plekken naast elkaar. Lijkt mij een afdruk van filterkorfje bijvoorbeeld.

Als ik hem zo gekocht had was het natuurlijk oke maar voorheen liep de blauwe streep wel normaal door. Toen ik ze kocht waren ze trouwens nog een stuk kleiner dus veel ouder dan 1,5 zullen ze niet zijn. Ik houd hem voorlopig in ieder geval in de gaten. Het zou kunnen dat hij inderdaad beschadigd is geraakt aan iets in de bak.

Er zijn verschillende parasieten die de kleur kunnen aantasten. Gek genoeg voornamelijk de rode kleur !!! Dit lijkt echter op een beschadiging waardoor de lichtreflectie anders is. Moest meteen aan jouw Simulans denken Ivo !!

Visje ziet er inderdaad maar verfomfaaid uit,zit geen mooie lijn in vanaf de rugvin naar de staart en ook wat rare donkere plekjes in het rood bij de staartvin.
Lijkt ook wel wat van een beschadiging te hebben halverwege de rug en staartvin,lijkt er sterk op dat het visje klem heeft gezeten oid maar misschien is het ook wel een ziekte.

Het is er niet beter op geworden. Het beestje heeft inmiddels een witte puist ontwikkeld. Ik kan alleen nog niet goed zien of het pluizig is of niet. Ga hem in ieder geval apart zetten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan