Wat heeft mijn slakje op zijn schild?


N

Nocile

Guest
Vandaag zag ik dat een van mijn hoornslakjes iets wat lijkt op een groene puist op zijn schild heeft.

Wie weet wat het is, wat ik eraan kan doen en of ik me zorgen moet gaan maken voor al mijn slakken en/of visjes?

20170604_174219.jpg
 
Ik herken dat niet en heeft daar een gat gezeten? Erom toe zie je ook een donkere rand namelijk.
 
Ik herken dat niet en heeft daar een gat gezeten? Erom toe zie je ook een donkere rand namelijk.

@jessicapilon,
Voor zover ik weet niet, er zitten 3 hoornslakjes in (gekocht op de beurs in Boxtel dit jaar) en de anderen hebben dit niet.
 
Ik durf het niet te zeggen maar misschien heeft een ander een idee van dat rare kleurtje.
 
Al bekend wat het nu is?
 
Zou het kunnen dat daar een hoorntje heeft gezeten, dat is afgebroken, en dat dat groene een nieuw vormend stuk schelp is?
 
Wellicht dat het iets is waarmee de slak het gat wat er eventueel zat zelf mee afdicht?
 
In mijn osmose-water bakken hebben sommige geweislakken dit ook. Volgens mij is dit schade aan het huisje wat zich (vanwege de waterkwaliteit) lastig laat repareren. Zal kijken of ik vanavond een foto kan sturen van 1 van de mijne
 
In mijn osmose-water bakken hebben sommige geweislakken dit ook. Volgens mij is dit schade aan het huisje wat zich (vanwege de waterkwaliteit) lastig laat repareren. Zal kijken of ik vanavond een foto kan sturen van 1 van de mijne


Zat ik toch in de goede richting:D:D
 

Terug
Bovenaan