wat ik nu weer in de bak vind


Gino88

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2018
Berichten
3,506
Leeftijd
36
Locatie
Bennekom
:unsure:

Ik kwam net onderstaand gevalletje tegen in een van mijn bakken. Zie foto's en filmpje. (Allemaal even belabberd want m'n telefoon is er niet best aan toe.)

Het is een roze "blob" met daar twee bolletjes aan en iets wat op een uitloper lijkt. Ongeveer 2 bij 2,5 cm groot.

Het eerste scenario dat in me opkwam was: shit, er is een vis dood. Misschien wel de albino meerval (megalechis thoracata). Maar alles leeft nog en mist geen onderdelen. Ook rook het ding niet vies. Eerder fris, gek genoeg.

Ik heb ertegen zitten porren met een stokje om het op de zij te draaien (foto 2). De witte "uitloper" begon daarbij uit elkaar te vallen en aan het netje te kleven, gadverdamme. :ROFLMAO: Daarna heb ik het door de WC gespoeld. (Achteraf gezien had ik daar beter mee kunnen wachten, maarja.)

Iemand ooit zoiets gezien?
 

Bijlagen

  • f7q55-424hv.mov
    5.2 MB
  • IMG_20201120_135844.jpg
    IMG_20201120_135844.jpg
    462.1 KB · Weergaven: 133
  • IMG_20201120_140128.jpg
    IMG_20201120_140128.jpg
    544.4 KB · Weergaven: 133
Gatverredamme! Heel maf!
 
Tja ik zou ook denken aan iets van een slak maar ja heb je die erin en ook dit formaat?
 
Ik denk ook dat het een slak zonder schelp kan zijn. Als je anatomie van een slak opzoekt, dan komt het ook wel een beetje overeen. Geen idee of het ook klopt bij waterslakken met de long enzo. Vraag me wel af hoe die uit zijn huisje komt dan.
 
Ik heb alleen kleine posthoornslakjes. :rolleyes:

Een buitenaardse invasie lijkt steeds waarschijnlijker....
 
Het plan van die aliens: toegang krijgen tot de aardse rioolsystemen (met een beetje hulp van de immer doorspoelende hobbymens), daar vermenigvuldigen en dan bij iedereen uit de wc's komen kruipen om de wereld over te nemen. :eek:

Wat heb ik gedaan.............. het spijt me
 

Terug
Bovenaan