wat is de beste stille filter voor een nano-aquarium?


J

jeroenvis

Guest
WhatsApp Image 2021-03-23 at 18.55.59.jpeg


Hallo allen,
Mijn vriendin heeft dit schattige nano-aquarium gekocht met wat plantjes. Het is een Superfish Panorama 35 LED Aquarium( https://www.bol.com/nl/p/superfish-...5-l-wit-38-x-26-5-x-39-5-cm/9200000068715170/ ), 35 liter dus. Het aquarium heeft een een pompje die erbij hoort die het over wat filter materiaal pompt. zoals op onderstaand plaatje te zien is, dan zit de pomp links of rechts. Alleen er is een groot probleem, het aquarium staat op haar slaapkamer en het pompje maakt echt teveel geluid om 's nachts aan te laten. Dus zijn er mensen met goede alternatieven, filters die het liefst bijna geruisloos zijn. Het maakt niet uit of het interne of externe filters zijn. Het maakt me ook niet uit dat ik geen gebruik meer maak van wat er al in zit of dat ik er misschien wat moet uitslopen. Ik heb ook wat gelezen over de Dennerle hoekfilter, is deze stil dat iemand weet?
 

Bijlagen

  • 1616780963831.png
    1616780963831.png
    958.8 KB · Weergaven: 401
Ik vind de Aquaell mini pat erg stil en heb zelf nooit problemen gehad met een SF Aquaflow 100 al zijn daar soms de meningen over verdeeld. De laatste heb ik in 2 nano s die op het nachtkastje staan en wij horen ze niet.
 
Ik denk dat je dan op zoek moet naar een extern filter en. Dat in een kastje moet zetten zodat mocht het geluid alsnog storend zijn je het verder kunt isoleren.

Geluid is erg persoonlijk en ieder filter maakt geluid. Dat krijg je met mechanische onderdelen.
 
Van Ton weet ik dat de Eden 501 ook vrij stil is maar goed dat is een keuze die jezelf moet maken.
 
EHEIM Pick Up 45 is een zeer stil binnenfilter.

groetjes
 
Van Ton weet ik dat de Eden 501 ook vrij stil is maar goed dat is een keuze die jezelf moet maken.
Ik heb deze ook on bevalt prima is mooi stil. Enkel met opstarten hoor je deze, maar is met een half uurtje over.
 
Eden 501 ook hier een aanrader, stil filtertje dat hier ook op de slaapkamer heeft staan draaien
 
Ik vind de Aquaell mini pat erg stil en heb zelf nooit problemen gehad met een SF Aquaflow 100 al zijn daar soms de meningen over verdeeld. De laatste heb ik in 2 nano s die op het nachtkastje staan en wij horen ze niet.
Die aquaflow 100 heb ik ook jaren gebruikt in een klein aquarium op mijn slaapkamer. Dat ging prima. Elk pompje hoor je iets maar het hield mij zeker niet uit mijn slaap.
 
We zijn voor de dennerle eckfilter gegaan, jehoort m niet alleen als je er met je oor naast staat.
 
Eden501 en Dennerle hoekfilter beide gehad; zijn zéér stil. Eden501 heeft absoluut veel meer filterruimte dus is makkelijker om je bakje stabiel te houden qua waterwaarden.
Bestaand filtermateriaal kun je dan gewoon overzetten, da's ietsje lastiger met het hoekfilter van Dennerle.
 

Terug
Bovenaan