Wat is de beste vissen database/zoekmachine?

GynnadVis

Well-known member
Lid geworden
8 september 2012
Berichten
756
Weet niet of dit helemaal de juiste plek is, maar bij het kopen van vissen is het belangrijk om te weten of de vissen bij je waterwaardes in het aquarium passen, daarvoor is het handig om op te zoeken wat de waterwaardes voor je vis zijn Maar het kan ook andersom, dat je weet wat je waterwaardes zijn en dat je daarbij vissen wilt zoeken, ik begrijp daar zelf altijd http://aquavisie.rgkoelman.nl/zoeken.asp voor, maar deze bevat niet alle soorten, maar bevalt verder wel goed.

Ik ben benieuwd wat jullie gebruiken!
 

Aquainfo is inderdaad ook wel fijn, wat ik daar alleen is is dat je de lengte van je aquarium mee kunt nemen in de zoekfunctie en de resultaten hoe die worden weergegeven is niet helemaal lekker vind ik persoonlijk. Zou beter zijn geweest wanneer de resultaten in een lijst werden gezet, nu zie je maar 8 resultaten op een pagina, waarbij je alleen een afbeelding ziet en de naam van de vis, wat extra informatie was prettig geweest.
 
maar deze bevat niet alle soorten

Ik denk dat je dit overal wel zult houden want er zijn zoveel vissen dat alles opnemen bijna ondoenlijk is. Ik denk dat het meest gangbare vaak wel terug is te vinden.
 
Dat niet alle soorten er in staan is wel logisch....om dat voor elkaar te krijgen ben ik nog wel 100 jaar bezig....en kan ik weer van voor af aan beginnen ivm veranderingen. De site van aquavisie wordt al 5 jaar niet meer bijgewerkt. Na toestemming van Jan Bukkems heb ik ook veel beschrijvingen van aquavisie overgevoerd naar AquaInfo ;) Die ben ik langzaam aan het uitbreiden en verbeteren.

ps. minimale aquarium lengte voor zoetwater en minimale aquarium inhoud voor zeewater is toegevoegd aan het zoekfilter. Deze was nog niet opgenomen omdat we pas sinds kort (+/-1 jaar) deze gegevens toevoegen...althans, doorzoekbaar toevoegen. Lang niet alle vissen zijn nog bijgewerkt voor deze zoekfunctie.
 
Laatst bewerkt:
Tof @AquaInfo dat de functie zo snel is toegevoegd, zie dat er nu ineens ook meer resultaten worden getoond! Wat betref het aanbod van andere zoekmachines is het inderdaad logisch dat niet alles er in kan staan, maar aquavisie is iets te beperkt wat mij betreft! Maar dat is ook niet gek als het al 5 jaar niet meer wordt bijgehouden.

Wat ik mooi vind aan aquavisie is dat je bij de resultaten het land van herkomst, ideale temperatuur, PH, GH en de grootte van de vis ziet, dit geeft je direct een goed idee van wat je kunt verwachten van de vis, aangezien het op basis van de afbeelding lastig kan zijn om dat in te schatten.

Maar hoe dan ook, keep up the good work! :D

PS: Wat in de zoekresultaten nog fijn zou zijn is als alle vakken dezelfde hoogte hebben en dus ook uitlijning. Momenteel wordt dit gebaseerd op basis van de afbeelding waardoor het wat rommelig oogt, wanneer de afbeelding wat kleiner is dan zou je extra padding kunnen toevoegen. Daarbij moet je wel uitgaan van de grootste afbeelding die je momenteel toont in de resultaten.
 
Aquainfo.nl zoek ik meestal mee
 
Tof @AquaInfo dat de functie zo snel is toegevoegd, zie dat er nu ineens ook meer resultaten worden getoond! Wat betref het aanbod van andere zoekmachines is het inderdaad logisch dat niet alles er in kan staan, maar aquavisie is iets te beperkt wat mij betreft! Maar dat is ook niet gek als het al 5 jaar niet meer wordt bijgehouden.

Wat ik mooi vind aan aquavisie is dat je bij de resultaten het land van herkomst, ideale temperatuur, PH, GH en de grootte van de vis ziet, dit geeft je direct een goed idee van wat je kunt verwachten van de vis, aangezien het op basis van de afbeelding lastig kan zijn om dat in te schatten.

Maar hoe dan ook, keep up the good work! :D

PS: Wat in de zoekresultaten nog fijn zou zijn is als alle vakken dezelfde hoogte hebben en dus ook uitlijning. Momenteel wordt dit gebaseerd op basis van de afbeelding waardoor het wat rommelig oogt, wanneer de afbeelding wat kleiner is dan zou je extra padding kunnen toevoegen. Daarbij moet je wel uitgaan van de grootste afbeelding die je momenteel toont in de resultaten.
Heey, Aquavisie die gebruik ik ook. Jan Bukkems, aquariumvereniging heb ik goede ervaringen mee, beperkt maar goed.
 
Ik google meestal en kom dan hier uit?
 
Ik wil toevoegen dat aquavisie tegenwoordig behoorlijk achterhaald is. Bij een heleboel soorten kloppen de waardes of minimale maten absoluut niet.
 
Terug
Bovenaan