Wat is er nieuw

wat is de echte benaming voor deze vis ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter bono
  • Startdatum Startdatum
B

bono

Guest
Ze zeggen dat het een kruising is tussen
ancistrus dolichopterus gold rood oog dat is de vrouw en de man is ancistrus cf. cirrhosus is de man. Hier een jong van op de foto. De rest van de jongen zijn donker kleur licht bruin en beige kleurige tussen.
Nu kan ik er kwa prijs 4 voor 3 euro halen met 2 gratis dus 6 stuks.

Kan dit in mijn bak ? 200x45x50
met visbestand:nu: 1 almoneri gaat dan voor die tijd naar nieuw huis !
5 appelslakken
6 zwaarddragers
1 vuurstaart labeo

Visbestand word over aantal maanden (is besteld)
5 appelslakken
1 vuurstaart labeo
6 zwaarddragers
10 bijlzalmen
10 waaierhandgarnalen
10 blauwe danio's
10 roodneuszalmen
en dan hopelijk deze ancistrus 6 erbij.

Wat is de officiele benaming (zou het kunnen kloppen bedoel ik ermee eigenlijk en kan er 6 in mijn bak.
Veel stenen zand en kienhout en planten staan er ook nog in.
goede stroming ook onder water.
kwa prijs niet duur lijkt me met 2 gratis erbij.

Wie weet er meer over deze mooie vissen ? ik ben druk aan het googlen.

779929bono2006_0_82_algeneter.jpg
 
Er is meestal geen offici�le benaming voor een kruising
 
Gewoon Ancistrus cf. cirrhosus. Dat het een kruizing is tussen een Ancistrus cf. cirrhosus x Ancistrus cf. cirrhosus "albino" maakt niet uit.

Het zou kunnen, reken er alleen op dat ze heel erg fokken eenmaal volwassen.

Derest

5 appelslakken
1 vuurstaart labeo
6 zwaarddragers
10 bijlzalmen - willen rust en dan zijn Danio's in de zelfde laag niet handig.
10 waaierhandgarnalen
10 blauwe danio's - Willen koeler gehouden worden dan derest.
10 roodneuszalmen - Komen veel beter uit in een veel grotere groep.
 
Oke dank jullie wel. (ik weet dat ze fokken trouwens. Dat doen al het levendwezen normaal gesproken inc wijzelf. hahaha.

de bijlzalmen zitten alleen bovenin en de blauwe danio's volgens de info in het midden en niet boven. Mocht dit wel zo zijn heb ik nog een bak dus NO PROBLEM. Maar bedankt voor de goede zorgen en de temp valt wel mee hoor. mijn temp is 25 constant. winter of zomer maakt niet uit.

Blauwe danio
herkomst Sumatra, Indonesi�
grootte 6,5 cm
tempratuur 20-25 graden
Ph 6-8

de Roodneuszalmen doe ik expres niet in 1 levering omdat er vaak zieke tussen zitten of veel broertjes a zusjes dus beter in meerdere keren per 10 bestellen en wennen. Dit is de eerste levering pas en er volgen er nog 2 waarschijnlijk maar dan ergens anders vandaan.

Dank jullie wel voor de info ben weer geholpen X
 
25 graden is de maximale zomertemperatuur. Een dier jaarrond daar op houden is niet aan te raden.

Roosneuszalmen in de handel zijn eigenlijk altijd wildvang dus dat klopt niet wat je zegt.
 
Botia ik koop mijn vissen niet in de handel hoor. Ik koop ze via een enorme omweg en ja ook wildvang is dat.(kans dat het broertjes zijn nee niet van 2 verschillende plekken hoor. De temp heb je gelijk in maar wat is tegenwoordig constant? tuurlijk zit er een graad (ofzo)verschil in maar niet 5 of 10 graden wat ik ermee bedoelde eigenlijk. (had het beter en anders neer moeten zetten.)
Ik zie trouwens niet roodneuszalmen in de handel wildvang ??? Heb ik dat echt geschreven??? ik zie het niet staan maar maakt niet uit ik heb het dus dan ook niet gezegt. Ik zei alleen dat ik ze ergens anders vandaan haal en in 2 of 3 keer van verschillende plaatsen daar. Het gaat er verder ook helemaal niet om het ging mij om de kruising en daar heb ik antwoord op gehad dus dank jullie wel !
 
bono zei:
De temp heb je gelijk in maar wat is tegenwoordig constant? tuurlijk zit er een graad (ofzo)verschil in maar niet 5 of 10 graden wat ik ermee bedoelde eigenlijk. (had het beter en anders neer moeten zetten.)
Waar Botia heen wilt is dat ze absoluut een koelere periode nodig hebben en dat is niet ��n of twee graadjes minder.
Het mag echt geruime tijd zelfs onder de 20 graden en zijn eigenlijk liefst maar een aantal weken tegen die 25 graden.
Dan heb je er veel langer plezier van.

~ Ivo
 
Vindt het bericht nogal tegenstrijdig van een eerder gevraagd iets waar ik dus een compleet ander antwoord toen op kreeg maar goed het zal dan wel. Is en blijft een forum natuurlijk met verschillende antwoorden helaas. Zal het meenemen in gedachten. Verder is het niet mijn vraag die ik stelde maar meer info. dus topic closed zou ik zeggen. Dank jullie wel !
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan