Wat is de functie van een Superfish Duo PL-lamp?

Z

Zora

Guest
Ik zag op internet een plaatje van een lamp voorbij komen van Superfish.

Daar stond bij: Duo PL-lamp, blauw en wit licht.

Maar wat is de functie dan van dat blauwe licht?
Dat witte is denk voor de planten, toch?
Is die blauwe dan tegen alg misschien?
 
Dat blauw is meer voor het effect,krijg je een soort neon-achtig idee zeg maar.
 
Zou voor een zeebakje kunnen zijn.
Lamp heeft 4 pennetjes, en zijn er ook in 2 x wit.
 
Stel dat deze lamp ( Duo PL-lamp, blauw en wit licht , van Superfish) gebruikt wordt als aquarium-lamp,.... is dit genoeg opbrengst voor de planten?
Ik bedoel, hebben de planten daar genoeg aan?

En als je zo'n lamp gebruikt, moet je die dan ook langer aan hebben, omdat hij misschien niet zo sterk is als een TL-lamp?
 
Dat is gewoon een lamp die standaard in een Superfish aqua40 zit en is prima geschikt voor niet al te moeilijke planten.
Is een speciale fitting dus je moet niet denken dat deze lamp geschikt is voor elk klein bakje natuurlijk.
Is ook in verschillende wattage verkrijbaar.
 
Seabait zei:
Dat is gewoon een lamp die standaard in een Superfish aqua40 zit en is prima geschikt voor niet al te moeilijke planten.
Is een speciale fitting dus je moet niet denken dat deze lamp geschikt is voor elk klein bakje natuurlijk.
Is ook in verschillende wattage verkrijbaar.

Mocht ik die kiezen dan gaat het een SF aqua 60 worden, daar zit dacht ik een 11 Watt in.

Maar hoe lang moet deze lamp dan branden voor een goed resultaat voor de planten, maar niet tot nauwelijks kans op algen?

Qua planten dacht ik aan:

- Anubia

- Crypto's ( diverse soorten)

- Echinodorus

- Ludwigia

- Mosbol

- Javamos

- Drijfplanten
 
In de 40 zit 11 watt,dacht dat de 60 2 keer 15 watt in de kap heeft.

Licht is wel belangrijk in het verhaal wat betreft algen maar zijn nog andere zaken in het bakje die van invloed kunnen zijn.
Beetje afhankelijk ook van welke en hoeveel planten in het bakje staan maar kan tussen de 8-12 uur branden bv.

In het begin kan je starten met 8 uur bv en dan na verloop van tijd opbouwen.
 
Ik heb een aqua 60 gezien in de winkel en daar zat 1x een PL lamp in.

Na even goed terug denken ( en met wat hulp van internet) was dat deze:

Pl 24 Watt, 4 pins, Blauw/wit.
 
Dan was ik mis met een ouder model Superfish.
 
Seabait zei:
Dan was ik mis met een ouder model Superfish.

Ik heb er verder ook geen verstand van, maar ik heb gezocht op aqua 60 Superfish Pl lamp.

Maar is deze lamp wel toereikend voor de planten die ik in een andere post hierboven noemde?
Dus de: Pl 24 Watt, 4 pins, Blauw/wit.
 
Vind het persoonlijk helemaal niks dat kermislampje,maar ik ben dan ook wel een beetje een plantjesfreak.
Dezelfde type lampjes zijn ook te krijgen van philips en Osram in de kleur 840 of 865.

grt koos.
 
Ik lamp nu zoals het is, maar mocht hij ooit vervangen gaan worden dan kies ik voor alleen wit.

Denk dat 840 wel een mooi kleurtje is,... of kan ik beter een fellere nemen?

Er is ook van SF een ander duo, namelijk rood/wit.
Hoe zou dat lijken?
 
Terug
Bovenaan