Wat is er nieuw

Wat is de naam van deze plant?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Max_Aquarium
  • Startdatum Startdatum
M

Max_Aquarium

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een week geleden een aantal planten gekocht.
Hiervan heb ik alle namen alleen van deze nog niet en kan hem zo snel ook niet op internet vinden..
Misschien weten jullie wat de naam is van dit plantje?
Hij doet het namelijk erg goed, er is nu al (heb m pas 1 week) groei te zien.

Alvast bedankt 😀

127379_0_82_plantje.jpg

Volgens mij heb ik de benaming gevonden..
Ik denk dat het een Heteranthera zosterifolia is.

Ben benieuwd wat jullie hierover denken 🙂

Zou inderdaad ook kunnen.. Twijfel twijfel.. haha 😀
Iemand een idee?

Iemand een idee welke van de 2 het zou kunnen zijn? 😳

Ik denk dat het een kleine Echinodorus soort is, gezien die babyplantjes aan de stengels. Geen crypto in elk geval.

Ik denk dat het een kleine Echinodorus soort is, gezien die babyplantjes aan de stengels. Geen crypte in elk geval.

Dus nog steeds twijfel over de volgende benamingen 😀 :

-Echinodorus latifolius
-Heteranthera zosterifolia

Lijkt op beide planten.. Vindt hem moeilijk te herkennen

Ik weet bijna zeker dat het geen Heteranthera zosterfolia is. Die vermeerdert zich namelijk niet met wortelstokken met babyplantjes, maar met bloemen en groeit ook meer verticaal dan horizontaal.

Lees en aanschouw dit maar eens.

Maar ik ben geen expert. Vind het alleen leuk zulke dingen een beetje uit te goo(c)gelen.

Volgens mij de Echino. Ik heb hem 2x gehad en beide keren bleef hij na enige tijd het niet goed doen. Bladeren werden doorzichtig terwijl ik de EI volg en veel voeding gebruik.
Dus die heeft hier het veld moeten ruimen jammer genoeg.

Denk idd dat het de Echinodorus latifolius is. Er zijn hier een paar blaadjes doorzichtig, verder breidt hij zich wel snel uit.

@ jessicapilon : Ik moet ook nog afwachten hoe die het verder gaat doen hoor, ben benieuwd! 😀

Plant moet zich waarschijnlijk nog aanpassen naar de onderwatervorm. Het is idd de echinodorus en zeker niet de zosterifolia.

jessicapilon zei:
Volgens mij de Echino. Ik heb hem 2x gehad en beide keren bleef hij na enige tijd het niet goed doen. Bladeren werden doorzichtig terwijl ik de EI volg en veel voeding gebruik.

Tja, Klei met lateriet,he.
Moerasplant.

Bertus zei:
jessicapilon zei:

Tja, Klei met lateriet,he.
Moerasplant.

Emers gekweekte plant,heeft tijd nodig om submers te worden.

Dus, dan maar geen lateriet erbij?

ondanks een moerasplant?
Alle moerasplanten vragen ijzer in de bodem.

Ondanks de nodige voeding,moet de plant wennen aan de nieuwe situatie. Vandaar gele en of een verpieterde plant.

Wat de TS heeft gekocht is idd een Echinodorus.

Dit is de E.magdalenenis.

Deze plant blijft alleen goed met klei en IJZER aan zijn voeten! doe je dat niet dan gaat hij kwarren.

Daar dit een Echinodorus is, betekent ook dat hij gevoelig is voor afgrazen door Anchristus soorten.
Deze visjes beschadigen daarbij de opperhuid van de bladeren, dan ontstaat er een schimmelinfectie en worden de bladeren doorzichtig en valt het bladgroen tussen de nerven uit. De plant gaat uiteindelijk te gronde aan het feit dat er geen bladgroen meer overblijft, omdat er geen gezonde bladeren meer zijn.

Let wel, de schimmel ontstaat alleen op de "afgegraasde" bladeren, want als men de Anchristussen verwijderd
dan groeien de planten weer gezond verder met nieuwe bladeren.

Greetzz BigSmoke

Het plantje blijft het goed doen.
Groeit enorm hard, heeft nu enkele gele blaadjes onderaan maar echt minimaal.
Vormt zijn uitlopers snel en bladeren groeien de hoogte in! 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan