wat is de naam van deze vis


M

Marcelvdh

Guest
Hallo allemaal

Mijn vraag is of iemand mij kan vertellen wat de naam van deze vis is in de winkel konden ze mij dat niet vertellen.

lV_FWiiCsUBeTQ7ahs0f0mf8FdiVRWk1.jpeg
 
Antennebaarsje / Ramirezi.
Goud-kleur.
 
Om volledig te zijn : Mikrogeophagus ramirezi

En als ze dat in die winkel niet weten dan zagen ze mij daar niet meer. Je moet toch minimaal weten wat je verkoopt en daar iets over kunnen vertellen
 
Met Aquavisie eens en daarbij is het ook een risico om visjes te kopen waarvan je de naam en de behoeften zelf ook niet weet. Ziet er overigens niet verkeerd uit (alhoewel ik geen liefhebber van kweekkleuren)
 
Was idd de eerste keer dat ik bij die winkel vissen ging halen en de laatste. liepen alleen maar studenten rond die er niks van wisten zijn met z'n 3en erbij geweest en geen van allen wisten ze er wat vanaf.

Is idd een risico maar vond ze wel mooi dus de gok maar genomen
 
Prachtig dier (afgezien van dat het een kweekvorm is dan), hele mooie bouw en vinnen.
Het is trouwens een mannetje, mocht je dat nog niet bekend zijn.
 
Nu ik toch bezig ben maar even mijn vissen bestand bij houden
Iemand idee voor deze?
Heeft rode ogen moeilijk te zien op foto.
Het is een algeneter verder kom ik niet
Alvast bedankt

U7SWHnZdFuUNIrcbNQeE4-B8i8dfE3T_.jpeg
 
albino ancistrus
GEEN l144 deze heeft blauwe ogen.
 
Bedankt trouwens voor alle reacties.

Nog een waarvan ik de naam kwijt ben volgens mij een baarsje maar wat voor?

Sorry alvast voor de onscherpe foto :-(

WtO4uEwmK9lqCSEF_F6N6ZalR6Mf5QnY.jpeg
 
Als ik goed gelezen had zie je dat aan de langere stekels aan de voorkant van de rugvin?

Maar in idd geval bedankt :thumbs:
 
Marcelvdh zei:
Was idd de eerste keer dat ik bij die winkel vissen ging halen en de laatste. liepen alleen maar studenten rond die er niks van wisten zijn met z'n 3en erbij geweest en geen van allen wisten ze er wat vanaf.

Is idd een risico maar vond ze wel mooi dus de gok maar genomen

Ziet er fit uit, da's wel 's anders.

Ze? Hoeveel heb je er? MEerdere mannetjes is niet zo'n goed idee.
 
@jeroenw

volgens de verkoper heb ik een mannetje en een vrouwtje maar volgens mij heb ik twee mannetjes maar gaat vooralsnog vredig samen.

Als ik het goed heb kan je een mannetje toch herkennen aan de twee stekels aan de voorkant van de rugvin?
 
Nog 1, een algeneter maar wat voor een?

1gqnh_x5FeM9OLWi30H7QEr2s6xRfMna.jpeg
 
Marcelvdh zei:
@jeroenw

volgens de verkoper heb ik een mannetje en een vrouwtje maar volgens mij heb ik twee mannetjes maar gaat vooralsnog vredig samen.

Als ik het goed heb kan je een mannetje toch herkennen aan de twee stekels aan de voorkant van de rugvin?

En je zei toch juist dat de verkopers niets over de vissen wisten te vertellen of vergis ik me nu.

E�n advies : als je er zelf nog geen ervaring hebt, koop dan de eerste keer nooit iets. Kijk, noteer en lees je thuis eerst in op de betreffende vissen qua behoeften, agressie, etc etc...

Zeker als je bij een winkel bent waar ze je niets kunnen vertellen NIET KOPEN !!! Alleen kijken, opslaan en naar huis.

Google, boeken, het forum (of in andere volgorde) geven je een schat aan informatie.

Het "blind" kopen "want ze zijn zo leuk" loopt in 99% van de gevallen uit op een teleurstelling / frustratie etc etc...
Zonde en bovendien zonde van je geld.

Wees wijs : het zijn levende dieren.
 
Marcelvdh zei:
@jeroenw

volgens de verkoper heb ik een mannetje en een vrouwtje maar volgens mij heb ik twee mannetjes maar gaat vooralsnog vredig samen.

Als ik het goed heb kan je een mannetje toch herkennen aan de twee stekels aan de voorkant van de rugvin?

Ja, da's het voornaamste verschil. 2 mannetjes in een kleine bak zal vroeg of laat problemen gaan gevne

jejachmi zei:
ancitrus volgens mij
Daar lijkt het wel op maar uit deze hoek ben ik niet 100% zeker
 
AadMec zei:
Marcelvdh zei:
@jeroenw

volgens de verkoper heb ik een mannetje en een vrouwtje maar volgens mij heb ik twee mannetjes maar gaat vooralsnog vredig samen.

Als ik het goed heb kan je een mannetje toch herkennen aan de twee stekels aan de voorkant van de rugvin?

En je zei toch juist dat de verkopers niets over de vissen wisten te vertellen of vergis ik me nu.

E�n advies : als je er zelf nog geen ervaring hebt, koop dan de eerste keer nooit iets. Kijk, noteer en lees je thuis eerst in op de betreffende vissen qua behoeften, agressie, etc etc...

Zeker als je bij een winkel bent waar ze je niets kunnen vertellen NIET KOPEN !!! Alleen kijken, opslaan en naar huis.

Google, boeken, het forum (of in andere volgorde) geven je een schat aan informatie.

Het "blind" kopen "want ze zijn zo leuk" loopt in 99% van de gevallen uit op een teleurstelling / frustratie etc etc...
Zonde en bovendien zonde van je geld.

Wees wijs : het zijn levende dieren.

Hoi AadMec

Nadat ik me heb ingelezen over de vis kwam ik idd tot de ontdekking dat het twee mannetjes waren. De volgende dag was het ene mannetje ook zeer agressief naar mijn barbeel en zijn soortgenoot.
Heb er dus voor gekozen deze vis netjes terug te brengen naar de dieren zaak waar die vandaan komt en een dit keer wel een vrouwtje mee terug te nemen

Je hebt idd gelijk dat ik me beter moet inlezen en zal dat voortaan ook zeker eerst doen.
Ik ben nog wel eens impulsief met aankopen omdat ik een aquarium echt geweldig vind maar dit is geen goed excuus natuurlijk, gelukkig is het dit keer wel goed gegaan.

@jeroenw
En wat betreft de algeneter die heeft niet van die stekels voor op zijn hoofd, dus weet niet zeker of dit hem is zal eens proberen een betere foto van hem te maken maar dat valt niet mee maar komt er zeker aan

In ieder geval bedankt :)
 
Ancistrus vrouwtjes hebben weinig tot geen stekels.
 
1 van de 300 ;) zie planetcatfish
 
De vraagsteller heeft een stuk meer aan enige uitleg dan het stellig roepen van de meest verkochte soort.
 
Tuurlijk,kan hij toch ook opzoeken?

Hij weet nu,Ancistrus. hoe meer hij zoekt,hoe meer hij er ziet.
 
Ik denk hetzelfde als Fantoom.

Heb ook een cirrhosus gehad, en lijkt er wel veel op.
 
ze lijken allemaal heel erg op elkaar dus lijken op zegt nauwelijks iets. Net als met Corydoras kan het verschil minimaal zijn en het toch een totaal andere ondersoort zijn.
 

Terug
Bovenaan