Wat is er nieuw

Wat is deze "angel" onder mijn gup?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gabriela
  • Startdatum Startdatum
G

Gabriela

Guest
Hallo allemaal,

Mijn naam is Gabriela en ik heb even een account hier aangemaakt omdat ik een vraag heb.

Op de bijgevoegde foto zie je mijn paar maanden oude gup. Sinds ze klein is heeft ze al dit uitstulpseltje onder haar lichaam. Omdat ik van mening was dat dit een vrouwtje is vroeg ik me af wat dat ding is?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groetjes

Screenshot_20170822-122051.png

Maar wat er wordt bedoeld zit er al maanden Ce😉. Ik kan het zo niet thuisbrengen op de foto. Het is duidelijk een vrouw die jongen draagt.

Ik vind de foto ook iets te onduidelijk om eerlijk te zijn. Het is net of er een vis achter zit ofzo.

Het zit er inderdaad al sinds ze klein in. Het groeit wel mee met haar, het was eerst een klein dingetje en het wordt steeds groter.. ik heb nog wat foto's bijgevoegd.. niet helemaal duidelijk maar ik hoop dat jullie er wat in kunnen zien

.
Screenshot_20170822-200140.png
Screenshot_20170822-200033.png
Screenshot_20170822-200004.png
Screenshot_20170822-195713.png
Screenshot_20170822-195705.png
Screenshot_20170822-195620.png
Screenshot_20170822-195553.png

Zal ik dan maar het juiste antwoord geven 😉

Bij Guppen komt het vaker voor dat er nog een siamese tweeling aan het dier, zit wat een balletje is met een of meerdere misvormde vinnen of soms zelfs een gonopodium. Ik heb 2 x eerder in het echt gezien, 1 x op dit forum en 1x van een foto in een boek.

Dat waren alleen mannen. Bij vrouwen is het nog zeldzamer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk, dat is het mooie van dit forum en de kenners die erop zitten.
Je leert hier elke dag wel weer iets bij.
Thanks Botia! :thumbs:

Kijk, dat is het mooie van dit forum en de kenners die erop zitten.
Je leert hier elke dag wel weer iets bij.
Thanks Botia! :thumbs:
Niets te danken.

Het is eens vrij zeldzaam fenomeen, en bijna niemand weet wat het is. Je moet het maar net weten.

Nog wat foto's van Guppen die ook een half ontwikkeld siamees broertje of zusje aan zich hebben hangen.

AghK7hpbBNdzzKTrHwjRDSCNbQu3cdFp.jpeg

506.jpg

En soms komen er ook volgroeide stamese tweelingen voor die het vaak niet lang maken.
AghK7hpbBNdzzKTrHwjRDSCNbQu3cdFp.jpeg

En soms wel. Al weet ik niet van het bestaan van volgroeide siamese guppy tweelingen. Meestal worden ze niet ouder dan enkele dagen.
article-1067651-02E33B3900000578-248_468x479.jpg
article-1067651-02E33B3900000578-248_468x479.jpg

Laatst bewerkt:
Wist ik ook niet en nooit gezien anders wel guppen genoeg gekweekt .
Thx voor de info Botia !!!

Bijzondere, maar zeker plausibele verklaring. Het zijn levendbarenden, waarom zou dat niet kunnen? Ik heb van bijna ieder zoogdier wel eens siamese tweelingen gezien, waarom dan bij levendbarende vissen niet?

Het klopt wat Botia stelt. Men ziet dit vaker bij eierlevendbarende tandkarpers. Waarbij gesteld kan worden dat het bij guppen nog het vaakst voorkomt. Af en toe gebeurd het hier ook wel dat er sprake is van een siamese tweeling. Bij de ene blijft het een kleine uitstulpsel en bij de andere zie je duidelijk dat het een tweede vis is. Op zich heeft dan de volgroeide vis er geen last van. Maar het blijft een bijzonder aanblik om te zien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan