Wat is er nieuw

Wat is dit denken jullie? Schimmelinfectie?

mikkelnl

Active member
Lid geworden
19 oktober 2023
Ik ontdek net dat een van de vissen een witte vlek achter/bij de kieuw heeft. Kan niet goed zien of het op de vin is, of echt in de kieuw helaas. De vis doet verder helemaal normaal (nog?): eet, zwemt alsof er niks mis is.

Geprobeerd een foto te maken:

IMG_1883.jpg

Nou heb ik twee middeltjes van Sera in huis: Mycopur en Baktopur... ook heb ik wat Voogle van Easy-Life maar ik denk dat dat meer preventief is en dit niet op kan lossen. Ik neig naar Mycopur, maar misschien herkennen jullie dit en is Bactopur de betere optie? Ik heb nog geen quarantaine bak draaien, dus ik zal de hele tank moeten behandelen...

Ai, ik zie dat garnalen Mycopur niet verdragen... 🙁

Zou het je lukken om een video te maken? Misschien dat de plek dan beter zichtbaar wordt, van verschillende kanten ook. 🙂

Zou het je lukken om een video te maken? Misschien dat de plek dan beter zichtbaar wordt, van verschillende kanten ook. 🙂
Zoooo lastig, lukt niet echt nee. Krijg 'm er niet op.

Ik kan wel goed zien dat het de vin is onder de kieuw. Ziet er uit als een klompje. Soort heel dikke vin die normaal nauwelijks zichtbaar is.

Mijn gevoel zegt dat het bacterieel is, want als ik echt heel goed kijk zou ik niet uitsluiten dat andere bewoners ook ietsjes gek doen. Onrustig.

Dat bactopur is nogal een aanslag op de balans lees ik. Vermijd ik liever. Heb Voogle maar of dat echt helpt hier tegen.........

Water wisselen, en dan weer water wisselen, hoe schoner het water, hoe beter de vis het gaat doen. Ik zeg niet dat het de enige remedie is en dat het het probleem oplost, maar wel een belangrijk deel van de oplossing en de preventie van ziekte bij je andere vissen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan