Wat is dit? en kan het kwaad?

R

rickie94

Guest
Beste,

mijn aquarium draait nu ongeveer 2 weken en er komt wat algen. ik vind algen niet erg maar wel als het storend is...

als eerste algen op de raam, dit stoort me heel erg, wat kan ik er aan doen en wat is het?
118128_0_82_img_1251.jpg


en dan zitten er rare plekjes op de stenen. wat is dit? en kan het kwaad? hoe kan ik de snelheid eventueel van de algengroei verminderen?
339593_0_82_img_1252.jpg



Alvast bedankt en mvg,

Rick
 
Algen op de ruit veeg je weg met een bankpasje of een pluk filterwatten.
Algen op de stenen zou je met je inrichting - Tanganyika zo te zien - niets anders dan blij mee moeten zijn voor je bewoners.
 
oke top!

ik vind het ook niet erg, en het raam is inderdaad al weer schoon.. maar je leest ook veel algen die zeker niet goed zijn etc. vandaar dat ik dacht, even vragen! :)
 
door de weinige planten die in dit type aquarium gebruikt worden hebben we nou eenmaal veel last van algen niks aan te doen...
 
Algen kunnen verder ook geen kwaad hoor. Niet voor je bewoners.
 
Het lijken me gewoon opstart algen hoor. Die zijn bruin/rood en wat vettig als je ze weg wrijft. Die gaan wel weg als je bacteriecultuur op orde is.
 
Dankje voor jullie reacties! Dan wacht ik gewoon even af! Dan maar wat vaker mijn raampje poetsen :)
 
Ja die bruine aanslag is iets waar je je niet druk om hoeft te maken bij de opstart.
 
Terug
Bovenaan