Wat is er nieuw

Wat is dit voor beestje?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Michaela
  • Startdatum Startdatum
M

Michaela

Guest
Wat is dit voor beestje die ik net ineens in mijn aquarium (de kleine) zag rond zwemmen? Ik heb er 4 kunnen zien en eruit gevist.. ze zijn heel klein.. hierbij foto's.. Wat kan ik er tegen doen en hoe kom ik er af!
20170724_224358.jpg
20170724_223453.jpg

Dat lijkt op een libelle larve. Daar wil je inderdaad wel vanaf, maar hoe je er vanaf komt kan ik je helaas niet mee helpen. Ik heb zelf nog niet van een middeltje gehoord waar ze dood van gaan, behalve systematisch alles uitvangen wat je ziet.

Hoe die in je bak terecht zijn gekomen is mij toch ook een raadsel,heb je toevallig takken of iets dergelijk mee genomen naar huis en in je bak gedaan ?

Nou het is mij ook een raadsel. Ik heb niks nieuws in de bak gedaan. Ik heb wel sinds ongeveer 2 weken een andere bak (was leeg bij koop) die ik goed schoon heb gemaakt en alles van mijn oude bak overgezet. Ik heb ook geen libelle in huis gehad, deuren zijn hier altijd dicht ivm de kat.
Bedenk me nu ineens dat ik catalpa bladeren heb gekocht en erin heb gelegd voor mijn garnalen. Dit ook gedaan in mijn meter bak maar daar nog niks gezien al heb ik daar wel ineens veel garnalen dood :'( maar geen sterfte in mijn 60cm bak onder garnalen.

Ik zou ze in elk geval verwijderen en goed kijken of er meer zijn.

Ben er al mee bezig maar zag er geen een dus net poeder gevoerd voor mijn jonge Colisa chuna dus moet goed kijken.. ze zijn beide even groot. Bah krijg er de kriebels van van die kleine beetjes die er niet in horen.. Las ook dat Libelle larven vissen eten hoop maar dat ik wel jongen overhou!

Ja dat klopt en als je ook kleine visjes hebt dan extra goed het nakijken. Je kan ze inderdaad beter niet in je bak hebben maar goed je hoort het wel vaker hoor.

Nadat ik las wat het was en een klein beetje gelezen en las inderdaad dat het vaker voorkomt

Ja een libelle of waterjuffer larve, uitvangen en goed controleren, kunnen mee gelift zijn met iets of er heeft er een eitjes gelegd in je bak, het is zomer dus er kan een waterjuffer zo naar binnen zijn gekomen.

Elk jaar als het warm word komen er meerdere meldingen hiervan binnen, ik heb het ook wel eens gehad.

Ja ben al bijna met niks anders bezig sinds ik de eerst gespot heb. Ga iig vaker controleren nu!

Zolang ze heel klein zijn kunnen ze minder kwaad dus als je het goed in de gaten houdt en ze uitvangt dan komt het wel goed.

Zolang ze heel klein zijn kunnen ze minder kwaad dus als je het goed in de gaten houdt en ze uitvangt dan komt het wel goed.

Gelukkig maar! Ik hou het zeker er goed in de gaten!

Nou tot nu nog 15 stuks uitgevangen maar wat een ellende. Ik vang ze met een bekkertje omdat ik de jonge Colisa Chuna er ook in heb zitten en ze zijn net zo groot, met een netje zal ik deze er ook mee uit vangen wat niet de bedoeling is. Later op de dag maar even verder 🙂

Ik heb ze in een bakje gedaan met deksel erop maar wat kan ik er nu het beste mee doen? Buiten weggooien door de wc spoelen? Weet het echt niet :juggle:

20170725_093105.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan