Wat is er nieuw

Wat is dit voor leuk visje?

• Onderwerp starter Onderwerp starter giceey
  • Startdatum Startdatum
G

giceey

Guest
Hallo allemaal,

Ik vraag me al een tijdje af wat de naam is van dit zilveren visje met een fel blauw oog:

OVzByOtGXNrBxjLA3OmibHac2P9etJHp.jpeg

Sorry voor de slechte kwaliteit, ze zijn nogal snel 😀

Aplocheilichthys normani oftewel Afrikaans blauwoogje 🙂

Maar helaas niet helemaal goed op kleur.
Als ze het naar hun zin hebben heeft hun lijfje een geel/groene gloed.

Zijn dit jouw visjes? Of wil je ze? Of...?

~ Ivo

Dat zou aan de camera of de verlichting kunnen liggen. Met een colorlamp waren mijn E. dageti's schitterend gelig met een blauwe gloed, daarna met een daylamp waren het grijze muisjes. 🙁

Jones zei:
Dat zou aan de camera of de verlichting kunnen liggen. Met een colorlamp waren mijn E. dageti's schitterend gelig met een blauwe gloed, daarna met een daylamp waren het grijze muisjes. 🙁
Heb je helemaal gelijk in.
Vind ik het wel typisch hoe mooi de diverse groentinten van de planten op de afbeelding overkomen.

~ Ivo

Jones zei:
Even offtopic: een JBL colorlamp?
Ik ben zelf namelijk opzoek naar een andere lamp voor de kleuren van mijn vissen.

Nope, Juwel Color. De vissen kleuren er schitterend bij, maar die van JBL schijnt beter te zijn voor de planten.

Bedankt allemaal voor de reacties!

Dit zijn mijn visjes sinds een week. Ik was opzoek naar een leuk scholen visje dat goed past in een rustig beplant aquarium en de verkoper wees deze aan. Was vergeten om naar de naam te vragen!

Ik denk dat het komt omdat ik gebruik maar van een daylight lamp, want soms als ik ze vanuit een bepaalde hoek bekijk hebben ze wel een gele tint.

@ludger: ik denk dat dit door de foto komt. Ik krijg ze er niet mooi op omdat ze eigenlijk heel de tijd in beweging zijn.

Nogmaals bedankt voor de (snelle!!) reacties, het gaat inderdaad om de Aplocheilichthys normani!

Jones zei:
Nope, Juwel Color. De vissen kleuren er schitterend bij, maar die van JBL schijnt beter te zijn voor de planten.
Bedankt, ga ik even kijken van de week 🙂

De Arcadia "Orginal Tropical Lamp" heb ik en kleuren de vissen ook heel mooi bij.
Een lamp ging laatst nog stuk, had nog een reserve liggen, een "Warm White" kleur. Nou de vissen waren ineens heel flets gekleurd, maar de planten prachtig groen. Heb toch maar gauw weer een nieuwe "Tropical- lamp gehaald.. 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan