Wat is dit voor vis?


F

Fresco

Guest
1558389172434313875420522582378.jpg
 
Ik heb deze vis als sluierstaart gekocht voor in een 100l aquarium. Naar mijn idee en na gegoogled te hebben, is dit geen aquarium vis maar een vijver vis.
Graag advies, want ik ben bang dat hij te groot gaat worden.
Hij blijft maar heen en weer zwemmen.

15583895479882430270293395443365.jpg
 
Ze kunnen in een aquarium maar je filter is te klein denk ik en de bak is ook krap.
 
Bedankt voor de reactie.
Weet je ook wat voor vis het is?
Hij heeft een enkele staart. Zonder verlichting zwemt hij rustig, met verlichting blijft hij maar heen en weer zwemmen.
Advies, bak, pomp en vissen komen bij een grote dierenzaak vandaan.
 
Ik vermoed dan een bak van 80cm? 1,20 heeft een sluierstaart wel nodig en een goudvis hoort in een vijver idd. Lees de linkjes eens door die John heeft geplaatst. Helaas zitten winkels vaak op het financiële plaatje en minder op het welzijn van de vissen, al vind ik het netjes als ze je dit formaat hebben aangeraden. Beter dan een kom iig
 
Wat denk je wat er gebeurt, als hij niet zwemt? Hij laat het water langs zijn kieuwen stromen, zo krijgt hij zuurstof binnen.

Hoelang draait die bak? alles is zo fris en fruitig.
 
De vissen zitten er vanaf afgelopen vrijdag in
 
Dat is inderdaad een enkel vin goudvis en word erg groot. Als je hem in je aquarium hou niet dan gaat hij vergroeien. Buitenkant vis groeit niet, organen binnen in vis wel dan vis in te krap jasje. Google maar eens op vegroeide goudvis.

Hoelang is dat aquarium ingedraaid?

Zou heel vlug bijna al het water eruit gaan halen en vers water erin gaan doen. grote kans dat je NH3/4 en NO2 veel te hoog is. Dat filtertje is veel te klein maar voor nu zet die pijp waar water uitkomt iets naar boven richten. er moet beweging te zien zijn in het water oppervlak voor zuurstof. Golfjes bovenin geeft zuurstof. Als aquarium niet is ingedraaid zul je om de dag zoveel mogelijk moeten verversen. Tuinslang erin en waar je water wil lozen aanzuigen en bijna al het water eruit zodat vissen net nog onder water zitten. Vullen met tuinslang vers water dezelfde tempratuur als aquarium. Zet iets op uit einde van tuinslang die in aquarium ligt want daar zuigkracht en sluiers nieuwsschierig als ze gaan kijken kan oog eruit gezogen worden of nog erger hele kop erin. Schaaltje op de kop er over heen ofzo.

Als 80 cm aquarium is dan kun je nog 1 sluiertje rbij halen. Ruil de enkelvin om. Is niet optimaal beter 1 of 1.20 aquarium maar als je veel ververs dan kan dat wel even. Lees ook wat topics over filter en indraaien. Niet het filter telkens gaan schoonmaken!!! dan haal je bacterieen weg die je nodig heb voor omzetting vuil.

Weet niet wat die kleine visjes zijn die erbij zitten maar weet niet of die kunnen ivm tempratuur.

Als je nog ijzer om bosjes planten heb zitten dit moet eraf. Elastiekje om bosje planten doen.
 
Iedereen bedankt voor de snelle reacties.
Ik ga de dierenzaak bellen om de vis te ruilen. Had duidelijk aangegeven dat ik sluierstaarten, langzaam zwemmende vissen, in de bak wilde.
 
Sluierstaarten kunnen daar ook niet in. hoor. Die worden te groot.


En langzaam zwemmende vissen , bestaan niet, hoor.
Vissen moeten zwemmen. om in leven te blijven.
 
Heel fijn dit topic!
Jammer Bertus dat we elkaar zo slecht begrijpen
 
Ik krijg net te horen, van de dierenzaak , dat mijn vis een Ryunkin is.
Kan dit kloppen?
 
3ACFBF7C-516C-4F8F-BDD7-63FB13AB525D.jpeg
A608CFE0-BC31-4273-B582-DE0111EB63E4.jpeg
B95EF809-C66E-4B7B-8A3F-EB01273AF065.jpeg


Nee als hij maar 2 stukken staart heeft is het een enkelvin. . Ryukin is ook sluirstaart 4 delen staart zeg maar dubbele staart. Dit is ryukin. Zijn bijna niet te krijgen in LFS. Worden ook vrij groot. Enkelvin veel langer lichaam daarom veel en sneller zwemmen.
 
Heel fijn dit topic!
Jammer Bertus dat we elkaar zo slecht begrijpen



Ohhhh. waar ging het fout , dan?
Laten we maar stellen, dat ik niets van goudvissen weet.
Dus wat ik gezegd heb, vergeten.
 
Als de vis niet zo duur was zoek een mooie vijver voor hem/haar. Is mooie enkelvin en iemand met een vijver zal hem wel over willen nemen. Als je weer terug breng gaat hij naar een ander misschien mag hij dan nog een paar jaar lijdensweg in kom krijgen. Je LFS is duidelijk niet erg betrouwbaar.

Als je huis zie met vijver aanbellen en uitleggen dat dierenwinkel je heeft verkocht en niet in je aquarium kan en je zielig vind dan zullen 9 van de 10 hem wel een goed huisje willen geven. Degene met vijver verstand kan je dan uitleggen hoe dit moet want je kunt hem niet zo over zetten ivm tempratuur.
 
Heel fijn dit topic!
Jammer Bertus dat we elkaar zo slecht begrijpen

Bertus is beetje kort in reacties maar heeft wel gelijk hoor. 80 cm is te klein voor sluierstaarten en enkel vinnen. Vissen zwemmen en nemen hapjes water waardoor dit door het lichaam gaat. Dit proces heeft vis nodig om te leven. Nadeel is dat het hapje water door lichaam en weer terug komt als zijnde vervuiling. Daarom is sluiers houden heel anders dan tropisch aquarium. Veel info gaan lezen in het goudvissen gedeelte als je ze wilt houden. Sluierstaarten betekend veel vervuiling, jonkies geven ook nog groeihormonen af dus veel verversen en veel liters water en goed filter of filters.
 
Het is geen Ryunkin.
Het is dus wel een vijvervis.
Ga hiermee toch eerst terug. Deze was €50
Gaat mij niet zozeer om het geld maar zou graag een juiste vis voor dit aquarium.
Worden ze te groot, kan ik altijd nog een grotere bak aanschaffen.
Ik ben een beginneling en had verwacht een goede en juiste informatie en uitleg te krijgen bij de dierenzaak.
Wat is LFS?
 
Of eens kijken naar een mooie (sub) tropsiche bak met een mooie school vissen en dan geen goudvissen. Als je voor het formaat en kleur gaat is een betta/kempvis wellicht een mooie, eenvoudigere, vervanger
 
Het is geen Ryunkin.
Het is dus wel een vijvervis.
Ga hiermee toch eerst terug. Deze was €50
Gaat mij niet zozeer om het geld maar zou graag een juiste vis voor dit aquarium.
Worden ze te groot, kan ik altijd nog een grotere bak aanschaffen.
Ik ben een beginneling en had verwacht een goede en juiste informatie en uitleg te krijgen bij de dierenzaak.
Wat is LFS?

LFS is local fish store.

Jeetje 50 euries is inderdaad nogal een bedrag.

Helaas vele die verkeerde info krijgen. Probeer je 50 euries terug te krijgen en als je dus budget heb voor mooie vis kijk eens op inetrnet naar fancy fish store in voorschoten. Dat is echte sluierstaart winkel. bezorgt ook. Heeft ook soortjes die niet zo groot worden. Weet alles van sluierstaarten. Als je aangeef 80 cm aquarium zal hij wel wat voor je hebben maar is niet goedkoop.
 
Bedankt
 
Iedereen bedankt voor de goede raad en adviezen.
De grote vis mocht ik terug brengen, geld terug, en heb kleine gehaald.
Heb nu drie verschillende soorten, als het goed is ;-)
In ieder geval is er nu rust in de bak.
Ik ga sparen voor een grotere bak voor als ze groter worden.
Ik heb al een andere bak met platys , Moens, algeneters, 2, en kreeftjes.

15584560072305867284463094031941.jpg


15584563222544463816147812732808.jpg
 
Goed zo dat je tenminste geld terug heb gekregen. Degene links in beeld die zonder rug vin is een ranchu. Zorg goed voor ze en ververs regelmatig grote hoeveelheden denk aan 2 keer in de week z on 70% tot 80%. Ze zijn erg gevoelig voor ziektens en met verversen voorkom je een hoop ellende.

Nog wat tips als je nog niet wist. Ze hebben meerdere maken per dag voer nodig. Kleine porties 3 tot 6 keer per dag. Omdat ze wat gedrongen zijn gebouwd hebben ze vaak last van obstipatie. verstopte darmen. Doperwten gepeld in menu opnemen. Vinden ze erg lekker en kunnen ze goed van poepen :D Als er ooit eentje gaat drijven 1 dag niets geven en dan paar dagen alleen doperwten zodat hij zich leeg poept. Meestal is dan probleem opgelost/

Veel plezier ermee en foto album met regelmatig updates is leuk ;)
 
Raar , waarom zitten die witte cory,s daarbij?

Die kunnen toch niets vinden in zo,n bak .

geef je die bleke algeneter op foto 2 ook komkommer?
 
Michelle bedankt voor de tips, ga ik doen
 
Bertus, de algeneters eten hetzelfde als de rest
 
En wat geef je dan? Vinden ze geen alg, krijgen ze bij mij komkommer. en stronken broccoli.
 
Ze doen het goed, blijkbaar toch alg in de bak. Ik zie ze ook vissenvoer eten.
Ik heb nu draadalg, lastig. Zondag heb ik er spul voor in de bak gedaan.
 
Corydoras kun je ook beter in de andere bak bijplaatsen, ga je niet blij maken op de lange termijn in een goudvisaquarium. Al vraag ik me af of de bodem echt geschikt is in de andere bak en of deze niet te scherp is
 
Bertus en Mike,

Ik heb de corydoras vandaag in de andere bak gedaan.
Het was toch niet chill voor de goedvissen.
Mike wat bedoel je met de bodem te scherp?
Het is hetzelfde grint als in de nadere bak, enkel een andere kleur.

Gr. Marja
 
Corydoras, goudvissen overigens ook, hebben het liefst een zandbodem waar ze hun voeding uit kunnen zoeken/graven. Vooral corydoras zeven hun eten eruit en spoelen het zand door de kieuwen. Als het grind te scherp is, kost ze dit op den duur hun baarddraden (snorretjes), waardoor ze niet goed meer naar eten kunnen zoeken. Zijn voelsprietenl
 
Ow oké, bedankt
 

Terug
Bovenaan