Wat is dit voor vis


Erica_vissen

Well-known member
Lid geworden
30 april 2022
Berichten
221
Hallo, weet iemand hoe deze visjes ook al weer heten? (Zie foto)
______________________________________
En ik vroeg me ook af hoe kan je zien of het een man of een vrouw is??
______________________________________

42282EA6-88BC-4E5B-8D96-F6296A5309E8.jpeg


4F119400-B0D8-492C-A0F2-1EE54E665239.jpeg



3804E985-1B5E-4700-87E7-9ED84CCE9CEB.jpeg
 
Fijn. Maar als ik op google affinis zoek zie ik dit
Die informatie op internet, maar ook in boeken en bladen klopt dus niet. Het gaat eigenlijk altijd om andere soorten dan de affinis.
 
Die informatie op internet, maar ook in boeken en bladen klopt dus niet. Het gaat eigenlijk altijd om andere soorten dan de affinis.
Overal klopt het niet maar wat 1 persoon zegt zegmaar klopt wel? Yep
 
Overal klopt het niet maar wat 1 persoon zegt zegmaar klopt wel? Yep
Diegene die dat stukje op het forum schreef was zeer goed op de hoogte. En werkte ook bij een grote Siervis groothandel.

Zijn informatie klopt naar mijn mening wel.
 
Diegene die dat stukje op het forum schreef was zeer goed op de hoogte. En werkte ook bij een grote Siervis groothandel.

Zijn informatie klopt naar mijn mening wel.
Jouw mening... ben er nog niet overtuigd van sorry
 
Diegene die dat stukje op het forum schreef was had een en ander zeer goed uitgezocht. Het was ook een zeer gewaardeerd forumlid, met zeer veel kennis van zaken.

En deze informatie klopt naar mijn mening ook http://www.scotcat.com/factsheets/otocinclus_affinis.htm En ondersteund mijn verhaal.

Maar ik ben er verder wel klaar mee. Ik kom hier zelden meer, en ben ook weinig meer geinterreseerd in de hobby.
 
Ik ben 35 jaar heel actief in de hobby geweest. Heel veel vissoorten gehouden. En sinds een 2 jaar zit ik op een punt dat ik het allemaal wel gezien heb, en richt ik me op andere interesses. O.a Cactussen waar ik er inmiddels een stuk of 80 van heb.

Maar ik heb nog wel één aquarium (Eerst had ik er 8).
 
Ik ben 35 jaar heel actief in de hobby geweest. Heel veel vissoorten gehouden. En sinds een 2 jaar zit ik op een punt dat ik het allemaal wel gezien heb, en richt ik me op andere interesses. O.a Cactussen waar ik er inmiddels een stuk of 80 van heb.

Maar ik heb nog wel één aquarium (Eerst had ik er 8).
Als je nou al je cactussen in je aquaria doet heb je 2 hobbies in 1 klap
 
Otocinclus affinus is het inderdaad niet, die zijn vrijwel egaal grijs en zijn vrijwel niet te krijgen in de handel. Otocinclus in de handel is vaak een mix van meerdere soorten. De meest voorkomende soorten zijn, vittatus, macrospilus, hoppei en vestivus. Als ik de foto’s zo bekijk, dan zou ik zeggen vittatus en macrospilus.
 
Overal klopt het niet maar wat 1 persoon zegt zegmaar klopt wel? Yep
Het is heel makkelijk, ooit is de soort Otocinclus affinis beschreven. Bij de beschrijving zijn alle details op papier gezet. Komt de vis niet overeen met de beschrijving? Dan is het geen affinis. En dat zijn ze in de hobby inderdaad bijna nooit.
Wil je bewijs heb je alleen de originele beschrijving en een loep nodig.
 
Weten jullie ook hoe je kan zien of het een man of vrouw is?
 

Terug
Bovenaan