Wat is er nieuw

Wat is dit

sander058

Well-known member
Lid geworden
28 december 2015
wat gebeurt er met mijn plant wat kan het tekort zijn?
image.jpg

Het lijkt mij zo een Echinodorus soort, heb je daar ijzerrijke planten voeding bij de wortels gestoken?

Heeft die van mij ook wel eens, dat zijn de oude bladeren, ik knip ze gewoon weg.

Ik vermoed dat je geen co2 toevoegt? Relatief makkelijke plant maar denk dat je hier niet aan ontkomt zonder co2 maar kan het mis hebben hoor.

ik voeg wel CO2 toe maar zit nog in de opstart dus bouw deze rustig op
Ooh dat hoef je, je nog echt niet druk te maken. Planten eerst maar even goed laten wortelen en aanpassen.

Ooh dat hoef je, je nog echt niet druk te maken. Planten eerst maar even goed laten wortelen en aanpassen.

moet zeggen dat het aardig moeilijk is het indicator bolletje groen te krijgen. ben nu twee weken onderweg en zit tegen blauw groen aan. maar ik wacht het nog even een tijdje af maar dan hoef ik me waarschijnlijk niet druk te maken. moet ik wel de geel gekleurde bladeren weg knippen?

Dode bladeren zoveel mogelijk verwijderen, gehele blad afscheuren, dit voorkomt dat de plant nog energie in een dode blad steekt. Tevens stimuleert het ook om nieuwe bladeren aan te maken 🙂

Dat je CO2 gehalte niet "groen" is, tussen de 20 en 30mg/l, kan komen door een hoge KH waarden. CO2 lost dan moeilijker op in water.

Zelf vermoed ik een tekort aan nitraat of fosfaat, zit als het goed is niet bij de hierboven getoonde Dennerle plantenvoeding set.

Dode bladeren zoveel mogelijk verwijderen, gehele blad afscheuren, dit voorkomt dat de plant nog energie in een dode blad steekt. Tevens stimuleert het ook om nieuwe bladeren aan te maken 🙂

Dat je CO2 gehalte niet "groen" is, tussen de 20 en 30mg/l, kan komen door een hoge KH waarden. CO2 lost dan moeilijker op in water.

Zelf vermoed ik een tekort aan nitraat of fosfaat, zit als het goed is niet bij de hierboven getoonde Dennerle plantenvoeding set.

dit zijn mijn meet waardes: dus zal inderdaad kunnen kloppen zijn er voedingsmiddelen waar je fosfaat bij toevoegt?

IMG_5383.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan