Wat is dit?

R

Roan

Guest
Twee maanden geleden begonnen met het opstarten van mijn aquarium. Naast planten zitten er nu vijf Kardinaaltetras in en een algeneter. Ik voer ze vlokvoer afgewisseld met granulaatvoer.
De laatste weken heb ik een soort witte alg in mijn aquarium. Het lijken een soort omgekeerde parachutes. Als ze vallen lijkt het op een spinnenweb (deze kan ook tegen de ruit zitten). Na een dag zijn ze weg en komen er weer nieuwe.
Mijn vraag nu, wie weet wat het is en of het schadelijk is....

E74E67CA-2BC6-4E77-9A9E-C2236AEC911E.jpeg


4A497A1B-CEC9-424F-AAED-0B3171935319.jpeg
 
De onderste foto doet mij denken aan een slijmzwam, een vrij zeldzaam verschijnsel in een aquarium waar je niet van af komt, op een aantal Duitstalige websites is er meer over te vinden.
 
Het lijkt er op dat het Slijmzwam is. Lees er dan ook meerdere topics over. Ik ga ermee aan de slag. Het ziet er wel mooi uit, maar wil het liever weg hebben.
Bedankt allemaal!
 
Leuk artikel John en ze zijn dus niet zomaar uit te roeien begrijp ik.
 
Daarentegen zijn ze ook niet schadelijk.. geluk bij een ongeluk dan maar?
 
Zo kan je het ook bekijken,zou zelf niet heel mijn bak ervoor leeghalen en ontsmetten iig.
 
Tja, lastig want ik denk ook dat het niet mooi is als de hele bak vol met dat spul zit.
 
Ik vind het wel een beetje bij de kerstsfeer passen! ;)
 
Klagen dat ik maar niet afval??


Ohnee dat was het vrouwtje
 
Dit goedje gaat vanzelf vaak weg, deze heb ik jaren geleden eens een keer gehad in de hoek van een bak, af hevelen helpt niet flink de bodem in die hoek reinigen met een afhevel klok diep in het grind heeft 3 dagen geholpen en kwam gewoon weer terug.
maar ineens na een aantal maanden door niks er aan te doen en het beste hopen was het gewoon verdwenen en nooit meer terug gezien.
Best bijzonder als je het hebt, wist zelf ook niet wat het was en dacht aan draadschimmel maar het verplaatste zich dus dacht toen iets van simple diertjes ofzo, kennissen en aquarium zaken wisten ook niet wat het was en schreven mij allerlei middeltjes voor die liever maar niet gebruikte en ook niet heb gebruikt.
Er was zelfs één die Glastropex wilde inzetten hahaha, leuk als je posthoornslakjes wilt houden in je bak.
Maar toch een soort zwammetje ! leuk om te weten na 30jaar !
 
Terug
Bovenaan