wat is dit?


Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,146
Locatie
Rotterdam
hallo, ik kwam langs deze foto maar de bron bestaat niet meer. heeft iemand enig idee wat voor vis dit is? Het ziet er echt super cool uit.

Screen Shot 2018-12-30 at 16.06.05.png
 
Ik denk Typhlichthys subterraneus...

;)
De staartvin is erg anders. Ik vind het persoonlijk meer lijken op iets van een mesvis soort. Maar de kop is heel plat en panser achtig dus dat zal het ook wel niet zijn
 
hij heeft een beetje de kop van een poon en de staart van een Afrikaanse aalmeerval of mesvis
 
Mja, ik snap je punt.

Ik dacht ook aanvankelijk aan een meerval maar de foto kan ook wel iets bedriegen doordat het van bovenaf genomen is lijkt de staart misschien anders dan in werkelijkheid.
Maar ik zoek nog even verder. ;)
 
Milyeringa veritas misschien? Qua kop komt dat wel overeen als je onderstaande link ziet...
Maar ik blijf denken dat je foto een ietwat vertekend beeld geeft van de staart door de beweging van de vis en de hoek van de foto... :juggle:

 
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat enkel een duidelijker foto van de zijkant van de vis echt duidelijkheid kan brengen.
De vorm van vinnen, staart, lichaamsbouw en kop zijn essentieel en deze foto alleen is helaas niet echt bruikbaar als identificatie..
 
Laatst bewerkt:
Ogilbia pearsei en Typhliasina pearsei, zijn dezelfde vissen. Of in ieder geval ze geven dezelfde afbeeldingen in google.
Jammer dat het geen zoetwater vis is d
 

Terug
Bovenaan