Wat is er nieuw

Wat is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jens Van Laerhoven
  • Startdatum Startdatum
J

Jens Van Laerhoven

Guest
Ik heb in mijn aquarium iets dat ik absoluut niet kan thuis brengen. Wat het ook is in de foto's zit op sommige planten, de zijkant van de bak, en sommige versieringen.
Weet iemand wat dit kan zijn?
275578
IMG_20190704_094829794_HDR.jpg
received_2367982110137807.jpeg
received_1044564025933745.jpeg

Het gaat dus om die kleine aangroeisels die je overal ziet.
Het worden er langzaamaan steeds meer. Iemand een idee wat dit is?

Bijlagen

• received_438301603676732.jpeg
    received_438301603676732.jpeg
    75 KB · Weergaven: 112
Goedemiddag,

hoelang draait de bak al?
wat zijn je water waardes?

iets meer info word op prijs gesteld.

Ik zie er al vrij veel en je kan eventueel een halve dosis flubenol inzetten om ze te bestrijden.

Wat een onzin, hij vraagt gewoon wat die plaagdiertjes zijn, daar hebben waterwaardes geen bal mee te maken
mijn excuses, zag ook nog niet dat het antwoord al was gegeven 🙂

Bedankt voor de reacties.
Ik heb een hoop garnalen waarmee ik wil kweken en ik las net op internet dat ze jonge garnalen eten, dus ik wil ze zeker wel weg. Ik heb veel slakken en flubenol zou ook hun doden. Er stond ook in het artikel dat slakken de hydra eet, er werd gezegd dat appelslakken dat 'misschien' doen? Iemand daar al ervaring mee? Of moet ik meer kijken richting poelslakken? Als het kan zou ik graag zo veel mogelijk chemische producten vermijden, persoonlijk werk ik liever met prooidier-roofdier. Er mag gerust wat hydra inzitten van mij als er een beestje bij zit dat dat eet en ervoor zorgt dat het geen plaag wordt.

Google eens op Hydra in aquarium.
Zie je ook veel oplossingen.

Bedankt voor de reacties.
Ik heb een hoop garnalen waarmee ik wil kweken en ik las net op internet dat ze jonge garnalen eten, dus ik wil ze zeker wel weg. Ik heb veel slakken en flubenol zou ook hun doden. Er stond ook in het artikel dat slakken de hydra eet, er werd gezegd dat appelslakken dat 'misschien' doen? Iemand daar al ervaring mee? Of moet ik meer kijken richting poelslakken? Als het kan zou ik graag zo veel mogelijk chemische producten vermijden, persoonlijk werk ik liever met prooidier-roofdier. Er mag gerust wat hydra inzitten van mij als er een beestje bij zit dat dat eet en ervoor zorgt dat het geen plaag wordt.

Ja met jonge garnalen zie je de Hydra liever niet. Kun je de slakken in de bak niet eruit vangen met bv een schijfje komkommer zodat deze niet teveel het water zullen vervuilen? Ik moet zeggen dat ik ook weleens Hydra zo heb bestreden en ook puntslakjes had en het merendeel van deze slakjes overleeft een halve dosis wel als je flink ververst na 36 uur.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan