Wat is er nieuw

Wat is dit?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter BartMus
  • Startdatum Startdatum
B

BartMus

Guest
Beste,

Heb dit ondertussen 2x al uit mijn aquarium gezogen, enig idee wat het is? en of het schadelijk voor de vissen is? Ze lijken er geen last van te hebben

Bij voorbaat dank
IMG-8984.JPG
IMG-8983.JPG
 
De foto is niet 100% duidelijk maar lijkt het misschien op de zwam in onderstaand topic?

https://aquaforum.nl/threads/bestrijden-van-“zeldzame”-slijmzwam.164245/

Sommige mensen willen het kwijt en andere mensen willen het maar meestal verschijnt het bij hen die het niet willen...
😉

Ja sorry ik krijg ze ondanks een goeie camera niet goed gefocused..

Het lijkt niet op de zwam, het is een soort van dicht fijn web op de grond en wit van kleur
 
soort van dicht fijn web op de grond en wit van kleur

Een beetje zoals een slijmzwam eigenlijk?
:juggle:

Het lijkt niet op de zwam

Ahzo...
😉
Ik kan het mis hebben hoor.
Het is zoals gezegd niet 100% duidelijk op de foto maar een slijmzwam heeft meerdere "verschijningsvormen" en kan zowel tegen het glas zitten als op/in de bodem.

Verplaatst het zich ook door de bak?
Ziet het er altijd een beetje anders uit?
Een foto (mocht het terugkomen) van iets dichterbij kan misschien helpen bij identificatie.
 
Een slijmzwam zit en komt vaak juist vanuit de bodem. Ik gok ook op een slijmzwam helemaal als je het omschrijft als een 'dicht fijn web'. Ik vrees niets aan te doen, behalve alles ontsmetten en opnieuw beginnen. Gewoon laten zitten en zal vanzelf weer terug in de bodem trekken.
 
Een beetje zoals een slijmzwam eigenlijk?
:juggle:



Ahzo...
😉
Ik kan het mis hebben hoor.
Het is zoals gezegd niet 100% duidelijk op de foto maar een slijmzwam heeft meerdere "verschijningsvormen" en kan zowel tegen het glas zitten als op/in de bodem.

Verplaatst het zich ook door de bak?
Ziet het er altijd een beetje anders uit?
Een foto (mocht het terugkomen) van iets dichterbij kan misschien helpen bij identificatie.


Ik wil best geloven dat het een slijmzwam is, maar dit is er soort van constant en "loopt" ook niet rond. Het breidt zich wel uit maar verplaatst zich niet
 
Ook als het niet beweegt?
Slijmzwammen zijn geen dieren maar een organisme dus beweegt nauwelijks

*edit: dat is ook heel wisselend dat wandelen van de slijmzwam, bij de 1 spurtie de bak door en bij de ander niet tot nauwelijks, waarom weet ik niet ben geen slijmzwamexpert
 
Slijmzwammen zijn geen dieren maar een organisme dus beweegt nauwelijks

*edit: dat is ook heel wisselend dat wandelen van de slijmzwam, bij de 1 spurtie de bak door en bij de ander niet tot nauwelijks, waarom weet ik niet ben geen slijmzwamexpert
Aah oke, dankjewel in ieder geval!

Een slijmzwam is toch niet schadelijk voor de vissen?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan