Wat is er nieuw

Wat is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tamar
  • Startdatum Startdatum
T

Tamar

Guest
Ik heb iets aan de binnenkant aan het glas van mijn aquariumpje. Dit is mijn quarantaine/kweekbak.
50 liter. Op dit moment 3 kleine malawi.
24.5 graden. Buiten filtertje. Sterk genoeg voor 50 liter. En een luchtpompje
Nu zit er in het hele aquarium rondom aan het glas allemaal witte stippen. Als je goed kijkt zie je ook hele kleine iniminie beestjes zwemmen. Het lijken inimini visjes. Echt misschien 0.5mm misschien nog wel kleiner. Mijn bak getest waardes zijn goed.
Kan iemand mij vertellen wat dit is?
De grote witte dingetjes die je ziet zijn luchtbelletjes.

Bijlagen

• 20191112_202708.jpg
    20191112_202708.jpg
    98.8 KB · Weergaven: 147
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt of de witte dingen in een soort slijmlaagje zitten. Ze wiebelen met de stroming mee.

Laatst bewerkt door een moderator:
De foto is voor mij te onduidelijk om er iets van te maken. Hopelijk kun je nog een duidelijkere foto maken.
Zijn de zwemmende dingen dezelfde als die op het glas zitten?
Lijkt wat op het glas zit een soort van parapluutje te hebben of armpjes zoals een anemoon?

Misschien herken je hier iets van.
https://sites.google.com/site/crustahobby/plaagdieren

Ik heb daartussen gekeken. Niets lijkt er op. De zwemmende diertjes lijken niet op wat er op het raam zit. Vele malen kleiner ook. Geen parapluutje. Geen armpjes. Ik ga proberen een duidelijke foto te maken. Echter van een levend diertje is onmogelijk. Die zijn echt te klein

Mosseldiertjes zijn dat waarschijnlijk, komen vaker voor in aquaria, hier hebben de dwergcorydorasjes er korte metten mee gemaakt

De zwemmende zullen denk ik ook mosseldiertjes zijn en die kunnen geen kwaad. Dat andere is mij ook te onduidelijk op de foto:sorry:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan