Wat is dit?

R

RRaccoon

Guest
Sinds gister heb ik dit op mijn hout zitten. Kan iemand mij vertellen wat het is?

Aquarium staat nu 2 weken in te draaien. Waterwaardes wilde ik vandaag gaan meten.
 

Bijlagen

  • IMG_20191220_104226_1.jpg
    IMG_20191220_104226_1.jpg
    105.9 KB · Weergaven: 84
Dat is een beetje schimmel, niets aan de hand het is ongevaarlijk en verdwijnt weer als de bacterie cultuur goed op gang is gekomen, je kan het wat weg halen, maar het komt toch weer terug tot dat de bak goed is ingedraaid.
 
Ahh top! Thanks voor het snelle antwoord.

Misschien heb je ook een antwoord op een ander probleempje.

Ik zie net dat mijn Echnidorus grisebachii "Bleherae" wat mankementen vertoond. Wat is het precies? Moet ik de bladeren verwijderen of komen ze er weer bovenop? Moet ik iets toevoegen? Zo ja, wat?

Ik heb een zandgrond. Vloeibare plantenvoeding "Tetra Plantamin".
 

Bijlagen

  • IMG_20191220_105117.jpg
    IMG_20191220_105117.jpg
    68.5 KB · Weergaven: 64
  • IMG_20191220_105123_1.jpg
    IMG_20191220_105123_1.jpg
    92.1 KB · Weergaven: 69
Ik zie wat voedingstekorten, een Echinodorus is een moerasplant welke in de natuur met zijn bladeren geheel of deels boven water komen, dus neemt deze plant zijn voeding uit de bodem, dus toevoegen van kleikorrels of capsules o.d. als bodemvoeding is van belang voor deze plant en vloeibarevoeding minder, de slechte bladeren kan je zo laag mogelijk bij de wortel weghalen.
 
Top thanks!
 
Thanks voor de tip!

Ik heb hem een bericht gestuurd via marktplaats :)
 
Ik weet niet hoelang deze plant er in staat maar vaak gaan die van emers naar submers en dan sterven de bladeren af eerst.
 
Als het aqua pas 2 weken draait zijn het ook nieuwe planten neem ik aan.
Die zijn meestal boven water gekweekt en zodra je ze onder water zet gaat ie nieuw blad aanmaken.

EDIT: dat dus wat John zegt.
 
Plant staat er 12 dagen in. Heb inmiddels de bruine bladeren weggehaald.
 
Terug
Bovenaan