Wat is er nieuw

Wat is dit?

ray_05

Active member
Lid geworden
5 januari 2015
Berichten
39
Op stenen waar ik trident heeft vastgebonden wordt de stenen zwart. Ik heb BBA al gehad in het verleden maar dit lijkt me iets anders. Ik zie dit alleen op de stenen. Kent iemand dit? Welke behandeling nodig? Ik dacht van een water peroxide dip en hopelijk overleeft de trident dit. Maar alle tips welkom omdat de planten doet ook gewoon niet goed.

Bak: Juwel rio led 180, nature en day led (het standaard verlichting)
Filter: oase biomaster thermo 250 -- wordt vervangen door een 600 (Ik dacht dat niet sterk filtratie is oorzaak van alg probleem)
Inline CO2 - mooie licht groen kleur
Planten bestand: vallisneria natans, 2 tridents en java moss.
Substraat: filterzand
visbestand: 5 tetras (weet niet meer hoe ze heet), 7 diamant zalm, 4 modderkruipers, 1 elec blauw acara, 7 corydoras sterbai; 4 algae eaters
Besmetting: Profito geswitch naar Seachem flourish - 1x/week, 2.5 ml, ADA iron (ik had dit al liggen, vallisneria verspreid snel maar groeit niet echt en is ook geel en zit onder algl! Ik doseer nu een beetje extra ijzer); tropica nutrition capsules in filterzand (niet echt een fan van dit -- maakt niet uit hoe diep ik het in de zand steek, de bolletjes komt altijd naar boven -- of zijn de cory's verantwoordelijk?!?); ik heb ook planten voeding all-in-one van planted box maar heb dit nog niet gebruikt (kwam van vorige eigenaar van de bak)
Waterwaardes (ik doe dit momenteel met proscan): NO2 (wisselt tussen 0.25 mgl en 0), NO3 (wisselt tussen 10 en 18 mgl), GH 3dh (maar soms is het 1!), KH >7 dh, ph 7, chlorine 0
Elke 10 dagen waterwisseling van max. 50%, hangt ervan op hoeveel zweefalg op glas. Ik merk dat dit nu beter wordt.
Verlichting: 8 hr.
 

Bijlagen

  • 20230204_151733.jpg
    20230204_151733.jpg
    185.3 KB · Weergaven: 74
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan