Wat is er nieuw

Wat is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Leown
  • Startdatum Startdatum
L

Leown

Guest
Keek vanmorgen in mijn bak, en dacht eerst dat er zuurstof/co2belletjes aan m'n utricularia graminifolia zat, maar bij nadere inspectie was het toch iet anders.. Maar wat?

DSC_0138_zpszvzqgyvy.jpg

Het zit ook alleen maar op die plantjes, de rest van de planten zijn schoon.

Geen idee Bertus, heb verder nog geen levend beest gezien in mijn bak, op de muggenlarven van vorige week na. Gister zaten ze er ook nog niet, en nu zitten 2 bosjes vol met deze dingen

Tja, vreemd. Ik herken het ook niet moet ik zeggen.

foto is een beetje wazig door de closeup, maar het zijn geen zuurstof belletjes door assimilatie toch?

Nee zijn geen belletjes.

Druppelvorm, wel wat doorzichtig. Houd zich vast aan het puntje van de druppelvorm. afmeting is minder dan een mm in doorsnee, vandaar ook de wazige close-up omdat ik ze redelijk goed in beeld wou hebben 😉 Ze bewegen ook niet over het blad dus het blijft op dezelfde plek zitten.

Zal eens wat langer voor de bak blijven zitten om te kijken of, als het eitjes zijn, er toch een levend wezen te spotten valt die ze misschien afgezet heeft.

Volgens mij zijn dat de blaasjes van de Utricularia graminifolia. Nederlandse naam is ook wel blaasjeskruid. Ik heb ook dit plantje gehad en zaten ook van die dingetjes aan.

Noemen ze ook wel vleesetend plantje.
Gevaarlijk voor hele jonge garnalen en visjes.

EDIT-ook wel apart eigenlijk,de naam van het plantje staat in het eerste bericht... 😉

Oeps, wist niet eens dat ze die blaasjes kregen 😀

Eigenlijk een goed teken dus, plantjes doen het goed
��ntje is wel verslijmd, jammer.. had er maar 5 van (wel gescheurd in meerdere bosjes) heb er nu nog 7 staan. Hopen dat ze snel gaan vermeerderen.

Ik wist niet eens dat je ze kon kopen.
Heb het weleens per ongeluk in een bakje gehad via een ander plantje maar heb het snel uitgehaald ivm de garnalen.

Net ff verder opgezocht maar is toch anders dan wat ik had.

Was de Ultricularia vulgaris.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan