Wat is dit?

S

Susanne

Guest
Onderaan mijn aquarium zie ik iets dat wel lijkt op spinnenrag en het zit ook op de rest van het hout als een soort donslaagje. Er zit overigens niet meer in het aquarium dan een laagje nat zand en hooguit een beetje water dat meegekomen is met het in het aquarium doen van het zand. Verder dus (nog) geen water.

Wat is dit en hoe kom ik hier van af?

Een foto:

gOlwTRrgGK_hSCdhr50rqEEtBNECcosW.jpeg
 
Toch dus, dacht het al. Kan ik daar weer van af komen? Zo ja, hoe? En ligt dit aan iets dat ik gedaan heb of was het stuk hout gewoon niet goed?

Lees net dat het vaak voor komt, dat het geen kwaad kan en dat het na een paar weken vanzelf wegtrekt. Hoort er schijnbaar bij bij deze houtsoort.
 
AadMec zei:
Klopt helemaal.

Moet ik het wel weg halen of is dat ook niet nodig? Kan hem namelijk niet meer zo makkelijk uit de bak halen omdat er 2 stenen aan vast zitten om hem straks niet te laten drijven en die ene zit niet zo heel stevig vast...
 
Nee hoor dat gaat vanzelf weg en dat zie je vaker op nieuw hout.
 
jessicapilon zei:
Nee hoor dat gaat vanzelf weg en dat zie je vaker op nieuw hout.

Gelukkig maar, schrok me de eerste keer dat ik het zag kapot! Het zit er nu dus weer onder.

Maar bedacht me dat het aquarium toch leeg moet omdat hij waarschijnlijk terug gaat naar de winkel ivm kringen op de ruiten vermoedelijk vanwege zuignappen om het glas te tillen. Dus dan moet het hout er toch weer uit, hopelijk lukt het me om het hout er uit te krijgen met de stenen er aan en anders moet ik ze maar nog een keer vast maken.

Ziet er wel lelijk uit, maar zolang het geen kwaad kan en het vanzelf weer verdwijnt vind ik het geen probleem. :)
 
Ik heb het ook een aantal keren al gehad bij de garnalen en zelfs daarvoor kan het geen kwaad. Dat trekt echt wel weer weg na enige tijd.
 
jessicapilon zei:
Ik heb het ook een aantal keren al gehad bij de garnalen en zelfs daarvoor kan het geen kwaad. Dat trekt echt wel weer weg na enige tijd.

Goed om te horen! Lees zelfs dat garnalen het lekker vinden en het opeten, is ook een manier om er van af te komen haha.
 
Ok, dat zou heel goed kunnen hoor. Mij is dat destijds dus niet opgevallen.
Maar ja, je hoeft je je er geen zorgen om te maken.
 
jessicapilon zei:
Ok, dat zou heel goed kunnen hoor. Mij is dat destijds dus niet opgevallen.
Maar ja, je hoeft je je er geen zorgen om te maken.

Dat laatste is het voornaamste!
 
Terug
Bovenaan