wat is dit?


D

doejfa

Guest
ik heb een soort groene alg, die nu donker grijs is geworden.Zie de foto. De vissen grasduinen er graag in, maar weet iemand wat voor alg dit is? is'ie gevaarlijk?
20170226-_DSF5759.jpg
 
Dat is volgens mij kiezelalg en niet echt direct gevaarlijk alleen niet goed voor je plantjes zo natuurlijk.
 
Dat is volgens mij kiezelalg en niet echt direct gevaarlijk alleen niet goed voor je plantjes zo natuurlijk.
het is allemaal javamos waarop de kiezelalg is ontstaan. Betekent dit dat ik hard water heb??? Dat is nl niet de bedoeling (gH is rond 6d) want er zwemmen ramirezi's in. Hoe kom ik aan kiezelalg???
Dank, doejfa
 
Misschien heb ik het ook wel mis hoor,hopelijk reageren er leden met meer verstand van dit.
Heb je weinig licht boven de bak?
 
Misschien heb ik het ook wel mis hoor,hopelijk reageren er leden met meer verstand van dit.
Heb je weinig licht boven de bak?
ik heb ledverlichting, ongeveer 10 uur pd. Dus redelijke verlichting. Ik vond de structuur wel mooi, maar ik heb de alg (en dus het javamos) toch maar grotendeels weggehaald.
mvrgr
 
Wat Jessica zegt, ikzelf wapper om de 2 dagen in mijn aquascape al het vuil los wat is blijven hangen tussen de planten. Dan kan ik dit met de grote schoonmaak makkelijker verwijderen.
 

Terug
Bovenaan