Wat is een goeie slak voor in mijn bak?


L

Laurensz

Guest
Hallo,
Ik wil graag mooie grote slakken in mijn bak die algen of poep van de vissen bestrijd.
Dit zijn de vissen in mijn bak: 2 gouramies 3 betta vrouwen 1 Siamese algeneter en wat plantjes.
Mijn bak formaat: l 60x b 35x h 35

Alvast bedankt
- Laurensz
 
Hoi laurenz,

Je bakje zit wel erg vol (met grote vissen) voor een 60cm.
Als je last van poep en algen hebt vind ik dat niet vreemd als ik zie wat er in zit.
Om je algen en viezigheid weg te krijgen kun je misschien beter je bestand passend maken voor je bakformaat voordat je nog meer er bij doet.
Ook slakken produceren natuurlijk weer afval.
 
De betta's zijn niet erg groot en de Siamese algenete is 10 cm dus dat valt denk ik ook wel mee.
De twee gouramies gaan er uit want ik wil me meer focussen op betta's kweken,en het is slecht voor mijn bestand.
Kijk ook maar even op mijn andere topics.
Kan ik nu er wel slakken in?? :D

-Laurensz
 
Als je denkt dat je met een paar slakken kunt bereiken dat je je aquarium niet mee hoeft schoon te maken kom je bedrogen uit. Dat gaat niet lukken. De beste manier om poep (en andere rotzooi) te verwijderen is een stuk slang van 2 meter en een emmer
 
Ik vind een vis van 10cm in een 60cm toch behoorlijk aan de maat.
Maar inderdaad, wat aquavisie zegt. En wat ik ook al zei; slakken vervuilen ook.
 
Ja ik verschoon mijn bak dan zoiezo maar ik vind ze gewoon leuk.
Het zou natuurlijk wel leuk zijn als ze mij een handje helpen maar dat hoeft niet perse.
Ze zijn ook gewoon leuk voor de sier.
En als ik slakken neem zou ik graag grote slakken willen, weet iemand wat slakken die ik dus kan nemen?

Mvg Laurensz
 
Gewoon is leuk
Maar dit topic gaat over slakken dus weet je wat leuke slakken?

Laurensz
 

Terug
Bovenaan