Wat is er nieuw

wat is een stille externe pomp?

• Onderwerp starter Onderwerp starter royo94
  • Startdatum Startdatum
R

royo94

Guest
Hallo

Ik ben op zoek naar een externe pomp maar omdat het aquarium op mijn kamer staat ben ik op zoek naar 1 die zo goed als geluidstil is.

Iemand suggesties?

Alvast bedankt

Ik heb een jbl cristalprofi 250 of die intern of extern is geen idee maar ik hoor hem in ieder geval nooit

Sharon, zit het filter in je bak (intern) ? Of staat hij er buiten (extern) ?

Inderdaad, hoe groot is het aquarium, er zijn genoeg externe stille pompen te verkrijgen namelijk!

ik heb dan een externe pomp , bedankt , dat verschil wist ik niet !! Hhah. Ik heb min pomp voor een 160 liter aquarium. En jij ?? Royo94 ?

Ik heb een JBL CristalProfi e401 en die hoor je alleen als je er met je oor heel dicht bij ben.
Zeer stil dus!

(het type is natuurlijk afhankelijk van je bak)

😉 Geen probleem, laten we rustig wachten op antwoord 😉

ja ik kocht mijn pomp bij de bak , die van mij hoor je zelfs van dicht bij niet , maar ik heb slechte oren hoor dus dat kan aan mij liggen haha

Ow fijn zoveel reacties in zoon korte tijd
Ik heb Een 200 liter aquarium

Je zou voor een JBL Cristalprofi E901 kunnen kijken. Bij ons hoor ik die helemaal niet

Ik heb een Eheim Classic 250 (180L aquarium) en hoor hem niet

Komt vast goed met je bak , ben wel nieuwsgierig zou je een keer foto's kunnen plaatsen 😀

Jbl cristalprofi is top! Heb de e701 gehad en nu de e1501 perfecte stille pomp, kan de eerste paar dagen wel wat geluid produceren door lucht.

Oke dankjewel allemaal🙂

ik zeg je goed op internet kijken naar reacties van andere en filmpjes op YouTube voordat je je keuze maakt want als je hier op de forum ervaringen gaat zoeken zal je zeker wel tegenkomen dat de ene jbl fijner en stiller vindt als eheim en anders om ik heb met geen van ervaring ik heb fluval en dezedraaid hier ook geluidloos maar dat kom je ook tegen tegen dat andere weer niks vindt maar goed. goed kijken op internet(YouTube) en dan je keuze maken suc 6 ermee

mvg MRG

wat de jbl pompen betreft moet je een beetje geluk hebben heb hier drie e1501 staan alle drie maken ze geluid
waar van 1 op een behoorlijk niveau dus goed hoorbaar
de andere twee hoor je wel maar is niet hinderlijk kast deur dicht en het is stil
alle drie nieuwe pompen

groet

jaap

De Eheims maken geluid, niet echt hinderlijk maar je hoort ze wel.
JBL 1501 ben ik heel tevreden over zo goed als geluids atil
Soms heb je in meubels resonantie als je dan een plaat Isofix kan bemachtigen en je legt dit op de bodem ben je de resonantie kwijt

Ik heb hier een JBL 1500 die je een klein beetje hoort alles het verder helemaal stil is, maar dit is niet erg storend. Ik heb ook een Tetratec ex600 en deze is echt geruisloos. Maar volgens mij maken grotere externe filters veelal ook wat meer geluid.

Ik ga vd week mijn fluval laten indraaien, dan zal ik het je vertellen.

De jbl 701 vindt ik een lawaaipomp. Veel trilling en resonantie via de slangen en een dubieuze constructie. (china plastic)

Aponogeton zei:
De Eheims maken geluid, niet echt hinderlijk maar je hoort ze wel.
JBL 1501 ben ik heel tevreden over zo goed als geluids atil
Soms heb je in meubels resonantie als je dan een plaat Isofix kan bemachtigen en je legt dit op de bodem ben je de resonantie kwijt

Eheim maken geluid?

Die hoor je niet.
Heb er 10 draaien,moet je je or erop leggen,om te luisteren.

Van alle externe pompen die ik heb en heb gehad is er geen echt geluidloos maar zijn er meerdere zeker stil te noemen:
Merken: Eheim, SuperFish, JBL, Jebao

Niet stil: Sera

Tetra ex 700... je moet kijken of je water beweegt anders weet je niet of hij aan staat

Heb zelf een buitenfilter van Eheim, hoor ik echt niet. Heb trouwens ook een bak met een binnenfilter op mijn slaapkamer staan, hoor ik ook niet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan