Wat is er nieuw

Wat is er aan de hand met mijn oto?

BossAVD

Member
Lid geworden
10 augustus 2020
Leeftijd
31
Sinds een paar dagen zijn mijn otocinclus erg druk en verstoppen ze zich veel. Gisteren zag ik dat deze oto een soort bloeduitstorting had en ik heb hem meteen in quarantaine gezet. Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is? De waarden van de bak zijn verder prima en de andere vissen en garnalen doen het prima.
20201116_105420.jpg

Groet Abel

Wat voor aquarium, temperatuur, waterwaarden en medebewoners ?

70 liter superfish aquarium. 22 graden hou ik de bak op. Medebewoners zijn Gouden Danios, Neontetras en Garnalen. Heb de nitriet en ph gemeten, deze waren beide in orde. Ververs wekelijks 20 procent van het water

hoe lang draait je aquarium ? Temperatuur en inhoud niks mis mee. Nitriet piek zou kunnen, moeilijk om te meten (piek is meestal tijdelijk). Als je garnalen bovenin gaan zitten weet je in ieder geval dat er met je wat iets niet in orde is.
Voor het verversen zou ik eerder richting 33 tot 50% gaan (neons bij groot temperatuurverschil in de gaten houden).

Voor nu zou ik het water 50% verversen en zorgen voor wat extra zuurstof, vermoed niet dat deze het gaat overleven. Heb je nitraat ook gemeten ?

Het aquarium draait denk ik een maand of 3. Het verbaast me daarom dat het ineens slecht gaat met deze vis. De garnalen doen het juist super goed en ik heb de laatste weken heel veel jonkies. Heb nu 40% ververst, zal de bak verder goed in de gaten houden.

De oto heb ik eerst in een zoutbad gezet en nu in een emmer met extra zuurstofpomp op hoop van zegen.

Otocinclus is een harnas meerval, daar moet je extra voorzichtig mee zijn met zout. Schoon water met voldoende zuurstof en geduld!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan