Wat is er nieuw

Wat is er aan de hand met mijn planten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fikret
  • Startdatum Startdatum
F

Fikret

Guest
Ik heb plasma aquarium en gebruik sinds kort easylife profito en carbo voor mijn planten. Na 2 weken zie ik dat er wat aan de hand is met mijn planten. Weet niet wat. Zijn dat extra takken die groeien? of zijn dat algen?

Zie foto? Wat zijn dat eigenlijk en hoe kan ik dat voorkomen? Help mijn pls..

Groet, Fikret

upload_2017-1-25_9-4-53.png

upload_2017-1-25_9-5-14.png

upload_2017-1-25_9-5-39.png

Dat lijken mij gewoon wortels/luchtwortels.

Is een teken dat ze opzoek zijn naar voedsel, met deze wortels nemen ze dat dan sneller op.

Dat lijken mij gewoon wortels/luchtwortels.

Is een teken dat ze opzoek zijn naar voedsel, met deze wortels nemen ze dat dan sneller op.

Is easycarbo dagelijks en profito wekelijks niet voldoende dan? Ik heb ook beetje voedingsbodem onder het zand

Is easycarbo dagelijks en profito wekelijks niet voldoende dan? Ik heb ook beetje voedingsbodem onder het zand

Voor zover ik is de dosering voor EasyLife Carbo dagelijks.

De Profito zou je i.p.v. 1x per week beter kunnen verdelen in een paar kleinere doseringen en dat zo verdelen over de week.

De hoeveelheid die je per keer moet geven is bij ieder aquarium weer anders.
Mede door de grootte van het aquarium, welke planten je gebruikt enzovoort.

Ik kan je geen advies geven over hoeveel je per keer moet gebruiken enzovoort.
Daar zijn andere leden veel beter in dan ik.
Ik wil je geen verkeerd advies geven, dus voor de hoeveelheid plantenvoeding zou ik even wachten op een antwoord van iemand anders.

Dat zijn inderdaad luchtwortels en daar is niks mis mee hoor. Carbo moet je dagelijks doseren en de plantenvoeding kun je ook beter in een aantal keer geven. Dat mag in 1x maar in 2 of 3x is vaak beter. Zelf geef ik op de zaterdag en de woensdag plantenvoeding.

Het is misschien een idee om je waterwaarden te posten, dan kan daar voor de zekerheid naar gekeken worden.
Als de luchtwortels te lang worden kan je deze ook wegknippen als je wilt,

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan