Wat is er nieuw

Wat is er met mijn Oranda aan de hand?

• Onderwerp starter Onderwerp starter CrazyFish
  • Startdatum Startdatum
C

CrazyFish

Guest
Ik heb 2 Oranda’s in een te klein aquarium. Nu sinds een week heeft 1tje steeds wittige vlekken op zijn rugvin. Hij zwemt nog wel veel rond en de rugvin staat nog wel vaak omhoog. Zelf denk ik dat het te maken heeft met het te kleine aquarium.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    67 KB · Weergaven: 104
Is wat lastig te zien maar lijkt een schimmelinfectie oid. Wat voor filter op welk formaat bak heb je en wat is verversingsbeleid?

ik heb een 60x30x30 bak met een aqua-flow 100 (weet veel te weinig maar ik krijg over 1 week een jbl e402) ik ververs om de dag 50% van het water.

ik heb een 60x30x30 bak met een aqua-flow 100 (weet veel te weinig maar ik krijg over 1 week een jbl e402) ik ververs om de dag 50% van het water.
Ik wil niet vervelend zijn; maar ook die e402 heeft wat weinig capaciteit.. Los daarvan, je doet je vissen sowieso een plezier met een grotere bak. Als dat geen optie is, zou ik overwegen om ze naar een beter huis te doen. Heb je je waterwaarden al eens gemeten?

Ik weet dat die niet veel capiciteit heeft, alleen dat is het enige wat ik kan doen. Heel misschien kan ik nog een juwel rio 240 over 2 maanden opzetten. Ze verhuizen is geen optie omdat mijn ouders daar tegen zijn en ze snappen niet echt wat voor verzorging een goudvis nodig heeft. Daarom mag ik geen druppeltest kopen omdat ze het geld verspilling vinden.

Er zijn LFS die met druppels je waterkwaliteit testen, gratis en voor niets.

Dat is ook een optie ja.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan