Wat is er nieuw

wat is er met mijn plant ?

dennisk

Member
Lid geworden
3 mei 2020
Leeftijd
38
beste allemaal,

ik heb in mijn nano bak een plant staan ( ik zal zo via mijn telefoon een foto posten) die eerst onwijs goed groeide en nu op een of andere manier gaten in de bladeren vertoont.
ik heb al gespeeld met het licht meer minder, veel weining drijfplantjes. daarnaast verves ik elke week het water volgens de regels en voed ik de planten met vloeibare co2. hij staat geworteld in kleibolletjes (aquasoil) en de bodem is nog geen 4 maanden oud.

wie kan me helpen ??

alvast bedankt

20200517_123757.jpg

Heb je wat info over de waterwaarden en de verlichting en wellicht een totaaltje van de bak? Vloeibare co2 is carbo en geen echte co2 en zover ik weet heeft deze plant wel graag wat co2 maar daar zullen de kenners vast meer over kunnen zeggen.

Dit is Alternanthera. De plant laat zien dat hij naast intensief licht voedsel wil! Bodemvoeding dus naast voeding uit de waterkolom. Ze vraagt ook om veel CO2.

20200517_123712.jpg

De vraag stijgt naarmate de plant groter wordt lijkt mij. Bij mij groeide ze niet heel snel, heb de mini variant, lichtintensiteit verhoogd groeide gelijk enorm maar kreeg inderdaad ook gaten in de bladeren, heb hierop de co2 verhoogd en het gaat nu weer goed met de plant. Denk alleen niet dat je hem kan houden met carbo het is geen makkelijke plant

Gebruik je überhaupt plantbemesting, los van je soil?

De vraag stijgt naarmate de plant groter wordt lijkt mij. Bij mij groeide ze niet heel snel, heb de mini variant, lichtintensiteit verhoogd groeide gelijk enorm maar kreeg inderdaad ook gaten in de bladeren, heb hierop de co2 verhoogd en het gaat nu weer goed met de plant. Denk alleen niet dat je hem kan houden met carbo het is geen makkelijke plant
thanks voor je reactie denk dat ik ook wel naar iets anders opzoek ga, iemand een alternatief? ik vindt het rooie erg mooi

ik voeg alleen vloeibare co2 toe
Daarmee ga je het niet redden. Zijn diverse all-in-one bemestingen te vinden die aan te raden zijn voor je bak (en nee, Easy-Life Profito is dat niet)

Rode planten hebben over het algemeen zeer sterk licht, co2 en de juiste voeding nodig. Als je dat niet kunt bieden, kan ik zo gauw geen rode plant bedenken die het overleven bij je. Anders dan misschien een Bucephelandra red, maar zo rood als een Alternanthera wordt die niet.

Een rode tijgerlotus is gemakkelijk te houden. Heeft een redelijke lichttolerantie. Ze wil wel (bodem-)voeding.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan