Wat is er nieuw

Wat is er met mijn vissen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter steffienie
  • Startdatum Startdatum
S

steffienie

Guest
Hier 2 foto's van mijn dwerggourami's het mannetje heeft sinds een paar dagen rode stippen/vlekken op z'n kop en nu m'n vrouwtje ook aan 1 kant en op de vlek dicht bij haar staart staan de schubben omhoog...

Ze hebben verder geen andere verschijnselen of gedrag. Ze jeuken niet, zijn niet dikker of dunner geworden, nog even actief en eten nog net zo graag

Ik wou ze in een zoutbad doen aangezien ik niet heel m'n bak van slag wil maken met medicijnen...

Iemand andere suggesties of een duidelijke ziekte waar ik iets mee kan?
Alvast bedankt!

Groetjes steffanie

0NFDRVwxZIo1600b24D1FesAIwVjVtaQ.jpeg

0NFDRVwxZIo1600b24D1FesAIwVjVtaQ.jpeg

Ik geef je net een link,voor een zoutbad.

Waarom kijk je daar dan niet?

Het is een honinggoerami. Nu ben ik niet helemaal thuis in deze vis, maar is het zeker dat er een vrouwtje bij is? Lijkt wel een "vechtwond".

Paar ander vragen : Is het een kalksteen die je erin hebt liggen?
Zijn het purperkoppen die erbij zitten?

Groet,
Aad

Het lijkt inderdaad een beschadiging. Mocht het dat zijn dan zou ik niet naar medicatie grijpen, maar wat catappa bladeren toevoegen zodat het mooi geneest.

Bedankt voor de reacties, ik heb ze gekocht als dwerggourami's en omdat ze zo klein blijven in vergelijking met andere gourami's in de winkel ging ik ervan uit dat ze het ook gewoon zijn. Maar maakt het veel verschil als het honinggourami's zijn dan?

Ik heb er een purperkop barbeel paartje in zitten maar die laat ze wel met rust (misschien snachts dan niet)

De roze steen is een roze Quartz en die andere is nep

Het mannetje heeft een streep over z'n lichaam het vrouwtje niet dus het is denk ik wel echt een vrouwtje

Als het een wond is komt het misschien wel door die purperkop hij vreet namelijk ook vaak aan m'n depressieve vis dus misschien merkt hij het wel al snel als er zwakkere vissen zijn

Maar dan kom ik toch op het punt dat ze rode vlekken hebben gekregen en nu krijgen mijn vrouwelijke sherry barbeeltjes ook rode wangetjes (denk ik, niet echt overduidelijk maar ik zit er nou zo bovenop dat alles vreemd lijkt)

Purperkopbarbelen zijn scholenvissen en barbelen staan erom bekend vervelend gedrag te vertonen als ze met te weinig exemplaren gehuisvest zitten.

De sherrybarbelen zijn heel vriendelijk ik had eerst een paartje maar heb er een aantal vrouwtjes bij gekocht maar het paartje wijkt toch niet van elkaars zijde

Dat ik de purperkopbarbelen in de gaten moet houden omdat ze liever met meerdere zijn weet ik dus dat doe ik ook...

Maar mijn vraag gaat over de rode stippen/vlekken!!

Daar gaf ik antwoord op door te zeggen dat barbelen vervelend kunnen gaan doen als ze met te weinig zitten. Oftewel: de rode vlekken kunnen daardoor komen.

Je mag wel wat vriendelijker zijn (zie ander topic) anders duurt het niet lang voor er niet meer op je vragen gereageerd wordt. We zitten hier voor onze lol hoor.

Bedankt voor je reactie

Ik heb al 7maanden deze samenstelling het lijkt me raar dat m'n vissen opeens lelijk tegen elkaar gaan doen 🙁
Ik ga even langs de viswinkel ik wil niet het risico lopen dat het toch iets besmettelijks is en al m'n visjes straks ziek zijn

Ik vind dat ik gewoon vriendelijk ben geweest tegen u.
De meneer in het andere topic geeft antwoorden alsof hij er geen zin in heeft om �berhaupt te helpen.
Hij geeft geen antwoord op de vraag die ik stelde.
Eerst verklaard hij mijn vissen zo goed als dood, gewoon omdat hij geen enkele moeite doet om te vragen of er nog andere symptomen zijn. En zelfs nadat ik ze uitgebreid had beschreven komt hij nog met een onzin antwoord dat ik maar moet googlen. Dat is pas onvriendelijk

Het gaat hier om het leven van mijn visjes dus ik wil gewoon graag antwoord op de dingen die ik vraag en aangezien ik duidelijk geen visexpert ben zou een beetje uitleg wel fijn zijn.

De meneer hierboven (Aad) heeft me wel dingen gevraagd en dat komt meer over als iemand met oprecht interesse om je te helpen dan iemand die zo kortaf doet en je doorverwijst naar Google

Dat op die bovenste foto vlakbij de staart lijkt een ontsteking. Zit er ook wit in? (lijkt in ieder geval zo op de foto)
ik heb het ook wel eens gezien bij ��n van mijn vissen. Schubjes staan op die plek een beetje uit en er zit wit in, druk
je op die plek dan komt er pus uit.

Als ik het zo zie heb je een kleurvariant van de Colisa chuna/Honinggoeramie.
Het mannetje wordt knalgeel met onderaan wat oranje, het vrouwtje is lichtgeel.
Als denk dat die op de bovenste foto het mannetje is, en die met de streep juist het vrouwtje.
Gezien de streep denk ik dat zij wat gestrest is.

Die purperkoppen zouden best de boosdoeners kunnen zijn, die sprieten van de goeramies zien er denk ik
voor die purpertjes erg aantrekkelijk uit. (die vis op de bovenste foto mist ook een deel van zn spriet)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan