Wat is er met m'n zoetwaternaald


Goed om te horen zeg! Fijn dat het weer stabiel is en hopen dat t zo blijft vooral ook met je naald-met-gaatje. Wat betreft die met de gebroken rug zou ik denken dat als hij zich niet verstopt, graag eet en op kleur is hij zich kennelijk wel ok voelt?
Thanks! Ik hoop inderdaad dat hij zich wel Oke voelt, jammer dat dieren niet kunnen praten...
 
Hihi, moest meteen aan dat filmpje denken :D :D :D
 
Bedankt voor de tip! Verandert dit spul de waterwaarden niet? (GH/KH)
Ik heb even de beschrijving gelezen en het klinkt inderdaad als iets waar de naalden (zeker die met het gat)nu baat bij zouden kunnen hebben :thumbs:

Je waterwaardes veranderen wel wat. Bij mij is de KH 2 en de PH loopt wat op maar nog wel in het gebied van acceptabel.
 
Je waterwaardes veranderen wel wat. Bij mij is de KH 2 en de PH loopt wat op maar nog wel in het gebied van acceptabel.
Oke want hier in Groningen hebben we nogal hard water met een vrij hoge gh/kh en ph, ben bang dat de waarden dan te hoog worden met nog meer mineralen..
heb een tijdje geleden een beetje zeeaquarium zout toegevoegd bij m'n naalden en toen is er een gezonde naald plots overleden door waarschijnlijk de verhoogde hardheid dus ik ben nu een beetje huiverig met mineralen toevoegen...
Heb je misschien nog de verpakking met ingrediënten? Ik kan ze namelijk niet online vinden...
 
Waarom doe je er dan niet wat osmose bij.
1 emmer eruit met verversen, en een emmer osmose erin.

Doe ik ook. bij de 200 l .bakken.

En geen mineralen meer doen.
 
Waarom doe je er geen osmose bij.? 1 emmer er uit. dan 1 emmer osmose erin.
Gaat het ook omlaag.

En kleiner voer geven.
 
http://www.manaus-aquarium.de/NL/index.php

De webpagina. Staat per product een gebruiksaanwijzing met de benodigde info.

Mijn KH werd juist lager van 4 a 5 naar 2 en de PH van 6,5 naar 7,8 Dus niet echt schokkend maar ik heb geen idee hoe of wat met jouw soort visje. Dit kan je het beste zelf inschatten. Het was heel toevallig dat ik jou verhaal las omdat ik nooit van jouw soort visje had gehoord dus even kijken en las het verhaal flagelaten en gaten. Succes met je naaldjes.
 
Waarom doe je er geen osmose bij.? 1 emmer er uit. dan 1 emmer osmose erin.
Gaat het ook omlaag.

En kleiner voer geven.
Thanks! misschien is dat inderdaad een idee.. :)
 
Heftig spul die metronidazol... nu weken later en flink wat verversingen verder nog steeds behoorlijk last van nitriet...
als ik ooit weer een antibiotica ga gebruiken sluit ik het filter dus echt even tijdelijk in een emmen aan..
Misschien vanmiddag toch maar even wat actief kool halen...
 
Bak is weer stabiel, nitrificerende bacteriën weer in balans en nitriet helemaal weg en het gaatje in de naald lijkt tegen verwachting in dicht te groeien :D
Wat het nou precies geweest is weet ik niet, maar het lijkt in ieder geval gelukkig weer goed
 
:p:pGoed om te lezen dat je naaldjes het weer goed doen! Altijd heel vervelend na medicatie de onbalans maar houd je wel weer lekker bezig.:p
 

Terug
Bovenaan