Wat is er nieuw

Wat is er mis met mijn goudvis :(

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nvo
  • Startdatum Startdatum
N

Nvo

Guest
Wie weet wat er mis is met deze vis zit stilletjes in een hoekje soms even op de bodem eet wel de andere vissen doen niks bij hem tenminste nooit gezien toch lijkt het alsof er in zijn staart is gebeten Het lijkt ook alsof er een waasje over de ogen zit geen idee de rest van de vissen mankeren helemaal niks... Wat moet ik doen

IMG_20171017_003717.jpg
IMG_20171017_004324.jpg

Hoe groot is je bak en al dat rode op het lijf had deze vis voorheen niet vermoedt ik. Volgens mij zitten ze te klein als ik het zo even bekijk.

Ze zitten idd veel te klein! Hoelang zitten ze hier al in?

Ze zijn al 3 jaar oud de witte is nu helaas dood gegaan 🙁 was binnen 2 dagen gebeurt hoop niet dat dit overgaat op de andere vissen deze witte vis had al eerder een dik oog en uitzichzelf hersteld.

Maar hoe groot is je bak dan?

De vissen zotten denk ik te klein, voor sluierstaarten minimaal 1 meter, goudvissen 2 meter. 50l per sluierstaart, 100 liter per goudvis.
Ik zie in jouw bak ook goudvissen zwemmen, die zou ik naar een vijver doen.
Goudvissen vervuilen enorm, en stoten groeihormonen af, waardoor het water heel erg belast word. Jij zou met deze bezetting eigelijk elke dag meer dan 50% moeten verversen. De goudvis is denk ik ziek geworden en doodgegaan omdat hij in een te kleine bak word gehouden, en er teveelmafvalstoffen inzitten.
Als vissen in een te kleine bak worden gehouden, misvormen ze en gaan ze dood, ze kunnen rond de 20-30 jaar worden.
Eerst goed inlezen voordat je begint.

🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂

Zit er daar nu echt één (!?) neon tetraatje in die bak?
En 5 (!) goudvissen? In een duidelijk te kleine bak, helaas...

Op welke temperatuur hou je dergelijke combinatie?

De laatste der Mohikanen? Die begonnen ook met zeer veel!!

Het zag er eerst blauw van denk ik😀😀

Nvo,
We maken maar een geintje hoor en het is niet echt verstandig om deze vissen in je bak te houden zoals je vast al hebt begrepen. Vergeet niet dat we allemaal fouten maken en daar kun je van leren😉

We maken maar een geintje hoor en het is niet echt verstandig om deze vissen in je bak te houden zoals je vast al hebt begrepen. Vergeet niet dat we allemaal fouten maken en daar kun je van leren😉
Klopt, ben zelf begonnen met een vissenkom....😳
De laatste der Mohikanen? Die begonnen ook met zeer veel!!
Leuk boek hé!😀😛

Bedankt voor de reacties ga het in de gaten houden 🙂

Ik zal echt kijken voor een grotere bak, of ze naar een vijver brengen, en tropische vissies nemen😉

Ik denk dat als je dit zo laat dat het vragen is om meer problemen in de toekomst maar goed het is jouw bak natuurlijk wel en jij bepaalt hoe of wat.

Ja precies de vissen zijn overgenomen toen ze hier kwamen waren ze zo vies en geen eens plantjes erin en zijn toen al 3 jaar geworden, de bak is ongeveer een meter lang en 50 cm hoog 3 goudvissen 1 comeetstaart 2 kleine zwarte sluierstaart jes het water net getest dat bleek goed te zijn van die viswater testers met die kleurtjes. Ga idd voor een bak kijken er zit al een agressiefe chiclide die moest appart ook al 4 jaar oud 🙂 bedankt voor de informatie leer er graag van plus in de dieren Winkel zitten zoveel goudvissen ook samen in een kleinere bak als dit... Ook zielig dan

IMG_20171017_203749.jpg

Zit er daar nu echt één (!?) neon tetraatje in die bak?
En 5 (!) goudvissen? In een duidelijk te kleine bak, helaas...

Op welke temperatuur hou je dergelijke combinatie?
Klopt neon tetras zijn tropische vissen en groepsvissen leven al heel lang met z'n 2tjes en op deze temperatuur als ik dat nu zou veranderen zou de klapt tegroot zijn ze zijn inmiddels al 4 jaar ik kijk uiteraard naar hoe ze samen leven als ik zie dat ze worden aangevallen of iets gaan ze appart maar nog nooit gebeurt.

Dat je watertest goed lijkt zegt niets, die test namelijk niet op veel afvalstoffen.
Hormonen meet je er niet mee, en met strips meet je ook geen ammonia.

Daarnaast matcht de ancistrus (laatste foto, die gele op het hout) ook niet echt qua waterwaarden met goudvissen..

en Winkel zitten zoveel goudvissen ook samen in een kleinere bak als dit... Ook zielig dan
In de dierenwinkel zitten ze niet hun hele leven, mischien een paar weken😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan