Wat is erger?


K

Katy707

Guest
Ik was gisteren bij een kennis en die heeft een groot aquarium.
Ik meende de Rio 240?

Die hebben hem niet geheel waterpas kunnen krijgen doordat hun ondervloer ook van hout is.
Hun hebben toen uit voorzorg het aquarium en meubel expres wat naar achteren laten leunen, zodat hij uiteindelijk vanzelf wat naar voren kwam door het gewicht ( Toen hij eenmaal gevuld was).
Nu staat het aquarium dus bijna zo goed als waterpas.
Hij staat nog een heel klein beetje naar achteren.

Zou dit een verstandig idee zijn om ook bij mij te proberen als het aqua er eenmaal is?

Ik bedoel: Wat is erger:

Als een aquarium wat naar achteren staat of naar voren staat?
Natuurlijk wil ik hem waterpas hebben, maar door de houten ondervloer zal hij wat naar voren gaan leunen en dan kan ik het beter voor zijn en de voorkant alvast wat ophogen.

Of denk ik nu te simpel?
 
Als jullie vloer gewoon waterpas staat is er niets aan de hand ;)

Anders zou ik ervoor zorgen dat hij waterpas komt te staan, met viltjes oid..

De rio240, ik schat tussen de 250 en 310 kilo (afhankelijk van de inrichting) en een aquarium van 120cm valt niet heel snel om.

Wat ik me afvraag is hoe het kan dan de houten vloer ervoor zorgt dat hij naar voren leunt? Hij kan toch ook naar achteren leunen?
 
De vloer loopt niet helemaal recht, wat naar beneden en is dus niet waterpas.
Door het gewicht zal het dus langzaam aan naar voren gaan leunen en daarom dacht ik dat het beter zou zijn om het aquarium wat meer naar achteren te zetten, zodat hij door het gewicht als hij gevuld is, vanzelf weer wat naar voren komt.
 
Dat komt ook doordat de balken meestal bij de (dragende) muur zitten :D
Maar hij helt hier wat naar voren, de lido. Ik zie het probleem niet zo. Maar als ik het van te voren had geweten had ik hem ook uit voorzorg iets naar achteren laten hellen.
 
Je denkt volgens mij helemaal juist, al is het niet erg als een bak niet helemaal waterpas staat zolang het niet teveel scheelt.

Maar kan ik nu concluderen dat je toch sluiers met alleen een interne filter wil gaan houden? Dan wil ik je ten strengste adviseren om niet meer dan 3 exemplaren in die Rio 300 te doen, geen grote varianten als oranda en/of ryukin, zeker 2x per week 50% verversen en de bodem zeer goed schoonhouden.

Overigens niet zo netjes om niet meer te reageren als leden er tijd in steken om je te helpen, maar wel aan de lopende band topics te openen. Heb ik voor Jan l*l die lange berichten zitten typen om antwoord te geven op je vragen?

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1409673

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1409662
 

Terug
Bovenaan